Nova monegaška eko-četvrt gradi se na moru

Morski biolozi i ekolozi zabrinuti: „Ovo je najgora stvar koja se mogla dogoditi na Mediteranu!“

Unatoč velikoj zabrinutosti morskih biologa i ekologa, završetak projekta proširenja morske obale i izgradnje nove luksuzne četvrti planira se do 2025. godine. Prema tvrdnjama tvrtke Bouygues Travaux Publics, radovi se izvode uz najstrože mjere zaštite mora i podmorja, a prilagodba preseljene morske flore konstantno se prati.

U Monaku su u punom jeku radovi na izgradnji podmorskog nasipa i proširenja morske obale armiranobetonskim pojasom, a na površini od šest hektara, koja će se nasipavanjem oteti moru, planira se gradnja nove gradske četvrti s pet zgrada i četrnaest vila. Ovaj kolosalni monegaški projekt i teritorijalno proširenje najgušće naseljene države na svijetu trebao bi se se dovršiti do 2025. godine.

  • 19 dijelova armiranobetonskog pojasa dopremaju se morem iz Marseillea te potom balastiraju, potapaju na dubini od dvadesetak metara i sastavljaju u obliku nasipa © Bouygues Travaux Publics

Projekt je prvi put predstavljen u srpnju 2015., a zbog svoje se kompleksnosti smatra projektom bez premca koji nadilazi čak i maštu graditelja u Ujedinjenim Arapskim Emiratima. Do kraja 2020. godine trebao bi biti završen armiranobetonski pojas, čiji se dijelovi u Monaco dopremaju morem od kraja ožujka prošle godine i potom balastiraju, potapaju na dubini od dvadesetak metara te sastavljaju u obliku nasipa.

Nova luksuzna četvrt raspolagat će objektima javne namjene, luksuznim stanovima u pet zgrada i 14 vila, trgovinama, podzemnim parkiralištem, parkom, marinom i novim dijelom Grimaldi Foruma čija će se površina povećati za dodatnih 5.000 m². Projekt s oko milijardu eura financira tvrtka Bouygues Travaux Publics koja će po završetku radova za prodaju namijeniti 60.000 m² stambene i poslovne površine.

  • Armiranobetonski pojas trebao bi se dovršiti do kraja 2020. godine © Bouygues Travaux Publics

  • Na novoj površini od šest hektara gradit će se pet zgrada i četrnaest vila © Bouygues Travaux Publics

S ovom novom četvrti koju su osmislili arhitekt Renzo Piano i tvrtka Valode et Pistre, Monaco nastoji privući vrhunsku klijentelu koja je jedan kvadratni metar spremna platiti i do 100.000 eura.

„Gradnja na morskoj obali i zaštita od mora postaje sve veći problem suvremenog društva koje je sve ugroženije klimatskim promjenama. S obzirom na rast urbanog stanovništva i utjecaj klimatskih promjena pitamo se je li gradnja na moru prikladno rješenje problema. Možemo li zamisliti urbani razvoj izgradnjom umjetnih otoka i plutajućih gradova te kako ćemo tako utjecati na okoliš? Obala će se proširiti nasipavanjem mora, no ovim projektom nastojimo postići prirodni izgled obale i nove četvrti, i to stvaranjem dva ekosustava, jednog na kopnu te drugog pod morem.“ – izjavio je arhitekt Denis Valode.

Ovaj je projekt od svog početka naišao na protivljenje morskih biologa i ekologa te još uvijek izaziva veliku zabrinutost zbog ugrožavanja morskog okoliša, uništavanja podmorja i prirodnih staništa riba, algi i drugih morskih organizama. Mnogi stručnjaci tako tvrde kako je „ovaj projekt najgora stvar koja se mogla dogoditi na Mediteranu!“

U Bouygues Travaux Publics tvrde kako se radovi izvode temeljem studije utjecaja na okoliš kako bi se smanjila šteta nastala tijekom podmorskih radova, a s ciljem zaštite morske flore i faune premješten0 je 518 m2 površine morskog dna prekrivene posidonijom (Posidonia oceanica), kao i osam stijena s kolonijama litofilnih algi. Njihova prilagodba pažljivo se prati na novoj lokaciji plantaža u podmorju nasipa Fontvieille.

  • Novu četvrt osmislili su arhitekt Renzo Piano i tvrtka Valode et Pistre © Bouygues Travaux Publics 

Kneževina Monako je u nedostatku slobodnih površina pokrenula veliku teritorijalnu ekspanizju. Nasipavanjem mora stekla je već više od četrdeset hektara (nove gradske četvrti Fontvieille, Portier i Sporting, plaža Larvotto, proširenje luke Hercules), a izgradnja ove najnovije eko-četvrti pokrenuta je temeljem potpisivanja ugovora s tvrtkom Bouygues Travaux Publics u srpnju 2015. kojim su detaljno razrađeni svi pravni i financijski uvjeti projekta.

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

U Genovi započela izgradnja prvog talijanskog podmorskog tunela

Radovi na prvom talijanskom podmorskom tunelu službeno su započeli u ponedjeljak 4. ožujka. Projekt izgradnje tunela od strateške je važnosti za Genovu i cijelu Italiju, a njime će se značajno poboljšati pristup jednoj od vodećih talijanskih luka za prijevoz robe i putnika.

„Katedrala svjetla“ Renza Piana novo je kulturno središte Moskve

Izložbeni i koncertni prostori, različite mogućnosti transformacije gledališta i scenskog prostora pa čak i brezova šuma! Sve to i još mnogo toga nudi novi moskovski Centar kulture GES-2, nedavno otvoren u obnovljenoj i preuređenoj staroj elektrani s početka 20. stoljeća.

Voćke, zelenilo i urbana poljoprivreda u novom parku otvorenom za sve!

U 17. pariškom okrugu dovršava se uređenje Parka Clichy-Batignolles - Martin-Luther-King u kojem je na površini od 800 četvornih metara zasađen urbani voćnjak – zasad najveći u francuskoj metropoli. Nedavno su posađene prve voćke na parceli koja se još uvijek uređuje, a prva berba očekuje se za dvije godine.

Sredozemno more - najbrže zagrijavajuće more na svijetu

Zagrijavanje Sredozemnog mora uzrokuje migracije stranih vrsta koje zamjenjuju njegove endemske vrste, a tome doprinose i sve ekstremniji vremenski uvjeti koji uništavaju morsko dno i cijele morske ekosustave.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER