Slovenija pokrenula sustav integriranog javnog prijevoza
Dobar primjer iz susjedne Slovenije
Od početka lipnja 2019. Slovenija se može pohvaliti poboljšanom ponudom javnog prijevoza. To je uslijedilo nakon odluke slovenske vlade iz travnja 2019. o uvođenju novog integriranog sustava javnog prijevoza putnika, čijom su Uredbom uvedena značajna poboljšanja u pogledu izdavanja karata i javnog prijevoza.
Uveden je integrirani sustav izdavanja karata koji putnicima omogućava da kupe jednu kartu za korištenje nekoliko usluga pružatelja usluga i načina javnog prijevoza, kao što su autobusi, putnički autobusi i željezničke usluge. Također su uvedene mjesečne i godišnje karte. Njihovom se kupnjom ostvaruju povoljnije cijene, s mjesečnom kartom koja uključuje 32 pojedinačne vožnje te godišnjom kartom koja košta kao osam mjesečnih karata. 2020. godine integrirane mjesečne karte bit će još pristupačnije, jer će njihova cijena iznositi onoj od 26 pojedinačnih putovanja.
Budući da integrirani pristup javnom prijevozu pokriva cijelu državu, cijene za stvarna putovanja ovisit će o stvarnim obuhvaćenim putovanjima: raspon za jedno putovanje iznosi od 1,30 eura za putovanja do 5 km, dok putovanja duža od 150 km koštaju 13 eura.
Kako bi se dodatno potaknulo korištenje javnog prijevoza, pružatelji usluga prijevoza mogu svojim kupcima odobriti popuste do maksimalno 30% za mjesečne karte te 20 % za godišnje karte.
Vladina uredba potiče korištenje sezonskih karata s ciljem da udio putnika u javnom prijevozu koji koriste ove mogućnosti bude veći od 80 %.
Osim nove integrirane sheme izdavanja karata, poboljšale su se i mogućnosti putovanja do slovenskog glavnog grada: 35 do 40 novih, brzih autobusnih ili putničkih usluga koje će povezati obližnje gradove s Ljubljanom sa samo jednim zaustavljanjem između početka i odredišta putovanja.
Robert Sever, direktor Prometnog društva pri Gospodarsko-industrijskoj komori Slovenije, izjavio je: „Ne očekujemo revoluciju, ali brze linije će privući više putnika.” Napomenuo je kako još uvijek postoje ograničenja, navodeći da će „putnici iz Postojne i dalje zaglaviti u prometnim gužvama na autocesti, kao i oni u automobilima.”
Razine cijena odabrane za integrirani sustav javnog prijevoza temeljile su se na onima koje se primjenjuju na autobusne usluge u zemlji. Prometni stručnjaci su očekivali da će cijene biti još niže.
Mreža CIVINET Slovenija-Hrvatska-Jugoistočna Europa / Ekovjesnik