Bez evidencije o preuzetoj količini nema ni naplate nove cijene odvoza smeća
Renato Petek: „Čistoća Zagreb neće stići na vrijeme pripremiti novi sustav naplate skupljeg odvoza otpada!“
„Poslije 15 godina 'planiranja' sustava za gospodarenje otpadom pod palicom gradonačelnika Bandića građanima prijeti kaos oko završne faze uspostave odvojenog prikupljanja otpada, kao i naplate istog. Ovo je rezultat nerada i neplanskog djelovanja, a sve će morati platiti građani!“, izjavio je Renato Petek.
„Nedavno je Gradska skupština donijela odluku o poskupljenju usluge odvoza otpada od 1. veljače 2020. Dana 3.12.2019. godine Državni je inspektorat, Sektora tržišne inspekcije dostavio Zagrebačkom Holdingu, Podružnica Čistoća NAREDBU da se u roku 90 dana mora uspostaviti i voditi Evidencija o preuzetoj količini otpada od svakog pojedinog korisnika. Ako Čistoća ne ispuni ovu obvezu, Državni inspektorat će pokrenuti prekršajni postupak zbog počinjenja prekršaja Zakona o održivom gospodarenju otpadom“, navodi Renato Petek, zastupnik u Gradskoj skupštini Grada Zagreba (Naprijed Hrvatska! - Progresivni savez).
Naime, Čistoća ne bi smjela naplaćivati skuplju uslugu ako nema uveden sustav evidencije koji za svakog korisnika bilježi pražnjenje svakog spremnika. Da bi u tome uspjeli, sve kante moraju imati nalijepljen kod, kako bi se isti mogao očitavati prilikom pražnjenja.
Petek tvrdi kako iz Čistoće dobiva informacije da sve kante neće imati kodove još puno puno mjeseci jer ih njihovi djelatnici ne stižu zalijepiti, što znači da se neće moći uspostavljati skuplja naplata odvoza smeća. „U računu se treba navesti kojeg je datuma i u koje vrijeme svakom pojedinom korisniku ispražnjen spremnik“, tvrdi Petek.
„Ovo tumačenje bi moglo značiti da ako građani zaprime nove, više račune bez ovih podataka, iste nisu dužni platiti. Ako pak Čistoća pokrene tužbu zbog nenaplate računa, a prema tumačenjima više pravnika, građani će te sporove zasigurno dobiti“, zaključio je Petek.
Ekovjesnik