Udruga Sunce o radu Zelenog telefona za 2020.
Najveći broj prijava zabilježen je zbog divljih deponija, nedostatka spremnika za otpad i bespravne gradnje na pomorskom dobru
Upravo je nasipavanje građevinskim materijalom (najčešće šljunkom), kako svjedoče brojne prijave građana/ki te stanje na terenu, često puta ono što se dogodi kad se „dohranjuju“ plaže na Jadranu, ističu u splitskoj Udruzi Sunce.
U 2020. godini Udruga Sunce je zaprimila ukupno 260 prijava građana/ki te riješila 191 predmet ili 74 % od ukupnog broja zaprimljenih prijava. Ostatak predmeta još uvijek je u postupku pred nadležnim tijelima te se rad na njima nastavlja tijekom 2021. godine.
Kako se navodi u priopćenju Udruge Sunce, najveći broj prijava odnosio se na kategoriju otpada (88 prijava), i to divlja odlagališta otpada, nedostatak broja spremnika za odvojeno prikupljanje otpada i nepostojanje sustava koji bi odgovorio na potrebe građana i ispunjenje zakonskih ciljeva, posebno po pitanju građevnog otpada. Druga najbrojnija kategorija prijava bila je bespravna gradnja na pomorskom dobru (56 prijava). Također, značajan porast prijava ili čak dvostruko više u odnosu na prethodne godine uočljiv je u pogledu zaštite voda – građani/ke prijavljuju izlijevanje otpadnih voda u okoliš, nepravilne septičke jame i sl.
Za potrebe educiranja i podizanja razine svijesti javnosti i ključnih dionika o problematici građevnog otpada Udruga Sunce je izradila policy statement na temu građevnog otpada koji je objavila na svojim web stranicama.
Problem nasipavanja obale u sklopu priprema za sezonu
Osim toga, u svrhu podizanja svijesti o problemu devastacije obale u doba krize koronavirusa Udruga je reagirala i priopćenjem na temu nezakonitog nasipavanja i betonizacije obale koja predstavljaju opasnost za obalu te morski okoliš i to posebno dolaskom toplijih dana kad počinju pripreme za sezonu. Nažalost, o tome i ove godine svjedoče brojne prijave koje se zaprimaju na Zeleni telefon Udruge Sunce Split u kojoj ističu kako nasipavanje plaža građevinskim materijalom, odnosno otpadom, umjesto adekvatnog zbrinjavanja, znatno ugrožava prirodne resurse i vrijedno opće dobro.
Udruga Sunce preko servisa Zeleni telefon zaprima prijave okolišnih problema duže od 20 godina te je tijekom svih ovih godina zaprimila više od 5.000 poziva o prijava građana/ki uz uspješnost rješavanja na godišnjoj razini od preko 80 % ukupnog broja zaprimljenih predmeta. Zeleni telefon Udruge Sunce Split zaprima i rješava prijave s područja Splitsko-dalmatinske i Dubrovačko-neretvanske županije, a financira se iz vlastitih sredstava, proračuna Splitsko-dalmatinske županije i fondacije C&A.
Cjelokupan izvještaj o radu Zelenog telefona u 2020. godini možete preuzeti putem sljedeće poveznice.
- Ekovjesnik