Udruga Sunce o radu Zelenog telefona za 2020.

Najveći broj prijava zabilježen je zbog divljih deponija, nedostatka spremnika za otpad i bespravne gradnje na pomorskom dobru

Upravo je nasipavanje građevinskim materijalom (najčešće šljunkom), kako svjedoče brojne prijave građana/ki te stanje na terenu, često puta ono što se dogodi kad se „dohranjuju“ plaže na Jadranu, ističu u splitskoj Udruzi Sunce.

U 2020. godini Udruga Sunce je zaprimila ukupno 260 prijava građana/ki te riješila 191 predmet ili 74 % od ukupnog broja zaprimljenih prijava. Ostatak predmeta još uvijek je u postupku pred nadležnim tijelima te se rad na njima nastavlja tijekom 2021. godine.

Kako se navodi u priopćenju Udruge Sunce, najveći broj prijava odnosio se na kategoriju otpada (88 prijava), i to divlja odlagališta otpada, nedostatak broja spremnika za odvojeno prikupljanje otpada i nepostojanje sustava koji bi odgovorio na potrebe građana i ispunjenje zakonskih ciljeva, posebno po pitanju građevnog otpada. Druga najbrojnija kategorija prijava bila je bespravna gradnja na pomorskom dobru (56 prijava). Također, značajan porast prijava ili čak dvostruko više u odnosu na prethodne godine uočljiv je u pogledu zaštite voda – građani/ke prijavljuju izlijevanje otpadnih voda u okoliš, nepravilne septičke jame i sl.

Za potrebe educiranja i podizanja razine svijesti javnosti i ključnih dionika o problematici građevnog otpada Udruga Sunce je izradila policy statement na temu građevnog otpada koji je objavila na svojim web stranicama.

Problem nasipavanja obale u sklopu priprema za sezonu

Osim toga, u svrhu podizanja svijesti o problemu devastacije obale u doba krize koronavirusa Udruga je reagirala i priopćenjem na temu nezakonitog nasipavanja i betonizacije obale koja predstavljaju opasnost za obalu te morski okoliš i to posebno dolaskom toplijih dana kad počinju pripreme za sezonu. Nažalost, o tome i ove godine svjedoče brojne prijave koje se zaprimaju na Zeleni telefon Udruge Sunce Split u kojoj ističu kako nasipavanje plaža građevinskim materijalom, odnosno otpadom, umjesto adekvatnog zbrinjavanja, znatno ugrožava prirodne resurse i vrijedno opće dobro.

Udruga Sunce preko servisa Zeleni telefon zaprima prijave okolišnih problema duže od 20 godina te je tijekom svih ovih godina zaprimila više od 5.000 poziva o prijava građana/ki uz uspješnost rješavanja na godišnjoj razini od preko 80 % ukupnog broja zaprimljenih predmeta. Zeleni telefon Udruge Sunce Split zaprima i rješava prijave s područja Splitsko-dalmatinske i Dubrovačko-neretvanske županije, a financira se iz vlastitih sredstava, proračuna Splitsko-dalmatinske županije i fondacije C&A.

Cjelokupan izvještaj o radu Zelenog telefona u 2020. godini možete preuzeti putem sljedeće poveznice.

  • Ekovjesnik

VEZANE VIJESTI

U Splitu održan okrugli stol „Očuvanje morskog okoliša i obalnog prostora u Hrvatskoj“

Na okruglom stolu pod nazivom „Očuvanje morskog okoliša i obalnog prostora“ Udruga Sunce i Splitsko-dalmatinska županija okupili su stručnjake, predstavnike sektora te angažirane građane. S ciljem rasprave o zaštiti obale i morskog okoliša, iznijeti su ključni izazovi upravljanja obalom i prostornog planiranja, zaštite prirode te utjecaja ljudskih aktivnosti na obalno područje Jadrana.

Udruga Sunce organizira akciju čišćenja plaže Pantan

Splitska Udruga Sunce u petak 18. rujna s početkom u 8.30 sati organizira akciju prikupljanja otpada s plaže Pantan ispod Mlinica. Uoči početka same akcije održat će se kratko predavanje o problematici građevinskog otpada jer je na ovoj plaži primijećena znatna količina upravo te vrste otpada.

Pokrenuta online kampanja „Stop nasipavanju“

Udruga Sunce je na svoj Zeleni telefon proteklih godina zaprimila više od 350 prijava o devastaciji obale. Kampanjom „Stop nasipavanju“ stoga se široka javnost želi osvijestiti o rješenjima kojima se umjesto devastacije obale omogućuje zaštita i učinkovito upravljanje morskim okolišem.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER