Zelena akcija: Proširenje LNG terminala na Krku je neprihvatljivo!

„Ovo je ključni trenutak da poručimo Komisiji kako nijedan projekt koji uključuje plin ne smije biti na listi prioriteta“

Cilj bi trebao biti da naš energetski sustav postane u potpunosti utemeljen na obnovljivim izvorima energije i mjerama energetske učinkovitosti, ističe se u priopćenju Zelene akcije.

Zelena akcija poziva građanke i građane na potpisivanje međunarodne peticije kojom se od Europske komisije traži neodobravanje novog popisa prioritetnih energetskih projekata jer uključuje štetne projekte poput kopnenog LNG terminala na Krku.

Europska komisija trenutno izrađuje peti popis projekata od zajedničkog interesa (tzv. PCI popis - Projects of Common Interest) za infrastrukturne projekte koji bi trebali dobiti pristup EU sredstvima i imati koristi od ubrzane provedbe. Za mjesto na ovom popisu prijavljena su čak 74 velika plinska projekta, a jedan od predloženih je nastavak LNG projekta na Krku, tzv. druga faza, zajedno s pripadajućim cjevovodima/interkonektorima i plinskim kompresorom. Iako se u dokumentima objavljenima na web stranici Europske komisije nigdje ne navodi što je točno druga faza, prema Studiji utjecaja na okoliš za plutajući LNG (UPP) terminal na Krku, to se odnosi na izgradnju kopnenog LNG terminala u Omišlju, navodi Zelena akcija.

„EU ne bi trebala nastaviti trošiti stotine milijuna eura poreznih obveznika na proširenje plinovoda upitne održivosti i isplativosti. Naprotiv, cilj bi trebao biti da naš energetski sustav postane u potpunosti utemeljen na obnovljivim izvorima energije i mjerama energetske učinkovitosti“, ističu u Zelenoj akciji.

Plin je fosilno gorivo koje uništava klimu i ne može imati ulogu u našem budućem energetskom sustavu ako želimo zaustaviti opasne klimatske promjene. Izgaranjem plina ne emitira se samo ugljični dioksid (CO2), nego i metan koji je u kraćem vremenskom razdoblju čak 86 puta moćniji od CO2. Dodatno, ako plin propušta samo tri posto sadržaja metana, on postaje veći zagađivač od ugljena, no većina europskih tvrtki ignorira emisije metana. Zelena akcija stoga podsjeća kako se plin, kao fosilno gorivo, ne može smatrati tranzicijskim tj. prijelaznim gorivom u rješavanju klimatske krize.

Europska komisija je nekoliko puta obećala da će sljedeći PCI popis biti usklađen s Europskim zelenim planom. Međutim, to usklađivanje znači da ovaj popis ne bi smio uključivati plinske projekte. U Zelenoj akciji također ističu da je Europska pučka pravobraniteljica u svom izvještaju upozorila kako je Komisija na prijašnjim PCI popisima dodijelila prioritetni status plinskim projektima, uključujući plutajući LNG terminal na Krku, a da nije pravilno procijenila njihov utjecaj na klimatske promjene.

Javno savjetovanje o nacrtu novog PCI popisa otvoreno je do 8. travnja, nakon čijeg će zatvaranja Komisija predstaviti odgovore regionalnim skupinama s ciljem procjene projekata i dovršetka popisa kojeg se planira usvojiti do kraja 2021.

„Ovo je ključni trenutak da poručimo Komisiji kako nijedan projekt koji uključuje plin ne smije biti na listi prioriteta“, kazala je Marija Mileta iz Zelene akcije.

Peticiju su pripremile europske organizacije Food&Water Action Europe i Climate Action Network Europe, a više o projektima i specifičnim problemima koje su navedene organizacije identificirale možete pročitati ovdje.

Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Bečka tržnica Karmelitermarkt je prva energetski samodostatna tržnica u Europi!

Zahvaljujući suradnji Magistratskog odjela za tržnice Grada Beča (MA 59) i energetskog poduzeća Wien Energie, stara tržnica Karmelitermarkt postala je prva energetski samodostatna tržnica na europskom kontinentu. Na krovu tržnice instaliran je fotonaponski sustav vršne snage 20 kWp, a korištenje sustava skladištenja energije omogućuje autonoman rad tržnice i u slučaju nestanka električne struje.

Zelena akcija: EK ne smije odobriti državnu potporu za LNG terminal na Krku

Uoči prvog službenog posjeta Jean-Claude Junckera Hrvatskoj, Zelena akcija poziva Europsku komisiju da odbije dati odobrenje za državnu potporu za LNG terminal na Krku zbog brojnih ekoloških, ekonomskih i pravnih propusta, kao i kršenja prava hrvatskih građana i građanki.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER