Iz Nice za Pariz poletio prvi avion pogonjen održivim zrakoplovnim gorivom

Dekarbonizacija zračnog prijevoza

Air France-KLM, TotalEnergies i Zračna luka Nice Côte d’Azur udružili su snage kako bi izveli prvi let iz Nice za Pariz pogonjen održivim zračnim gorivom (SAF).

Prvi zrakoplov kompanije Air France-KLM pogonjen 30-postotnim održivim zračnim gorivom (Sustainable Aviation Fuel - SAF) kompanije TotalEnergies, poletio je iz Nice za Pariz 3. listopada 2021., tijekom održavanja prvog međunarodnog festivala ekoloških inovacija Nice Transition Days.

Letom AF 6235 iz druge najveće francuske zračne luke ujedno je označen završetak međunarodne ekonomske konferencije Transition Forum, koja se održala tijekom Tranzicijskih dana u Nici, posvećene postizanju ubrzanog prijelaza na budućnost s niskim udjelom ugljika. Stoga i ovaj novi let konkretizira ambicije francuskog nacionalnog avioprijevoznika u suočavanju s potrebom dekarbonizacije zračnog prijevoza.

Biogorivo francuske proizvodnje

Zračni promet ima izrazito negativan utjecaj na okoliš, a njegove emisije uvelike uzrokuju efekt staklenika u atmosferi Zemlje. Komercijalno zrakoplovstvo je u vremenu prije izbijanja pandemije koronavirusa bilo odgovorno za oko 2,5 % globalnih emisija ugljikovog dioksida, a većina zrakoplovnih kompanija, među njima i Air France-KLM, tijekom pandemije je bila prisiljena drastično smanjiti svoje aktivnosti. 

Nakon prvog leta kompanije Air France-KLM iz zračne luke Paris-Charles de Gaulle za Montreal pogonjenog održivim zrakoplovnim gorivom francuske proizvodnje u svibnju ove godine, ovaj let predstavlja nastavak suradnje kompanija Air France-KLM i TotalEnergies na razvoju proizvodnje održivog zrakoplovnog goriva u Francuskoj, kao preduvjeta za njegovu široku primjenu u francuskim zračnim lukama.

Podsjetimo, TotalEnergies je biogorivo korišteno za let Pariz–Montreal proizveo od korištenih ulja za kuhanje u svojoj biorafineriji u francuskom departmanu Bouches-du-Rhône i postrojenju u Oudalleu (Seine-Maritime). Održivo zrakoplovno gorivo francuske proizvodnje dobilo je ISCC-EU certifikat (International Sustainability & Carbon Certification) koji dodjeljuje neovisno tijelo te jamči njegovu održivost.

Korištenjem 16-postotne smjese goriva na letu Pariz–Montreal izbjegnuta je emisija 20 tona CO2, dok se prema priopćenju francuskog nacionalnog avioprijevoznika 30-postotnim održivim zračnim gorivom na letu Nica-Pariz spriječila emisija 3 tone CO2.

S.F. / Ekovjesnik

VEZANE VIJESTI

„Zelene“ prakse zračnih prijevoznika nisu potkrijepljene provjerljivim znanstvenim dokazima

Nakon upozorenja Europske organizacije za zaštitu potrošača (BEUC), Europska komisija i tijela EU-a za zaštitu potrošača (Mreža za suradnju na zaštiti potrošača - CPC) uputili su 20 zračnih prijevoznika dopise u kojima je navedeno nekoliko vrsta potencijalno zavaravajućih tvrdnji o prihvatljivosti za okoliš i pozvali ih da u roku od 30 dana usklade svoju praksu sa zakonodavstvom EU-a o zaštiti potrošača.

Vrlo visoke temperature u velikom dijelu Sredozemlja

Mjesec kolovoz tradicionalno je najtoplije razdoblje u svjetskim morima i oceanima pa tako i u Sredozemnom moru čije se površinske temperature, ovisno o vjetru, unutar nekoliko dana često mijenjaju naviše ili naniže. U većem dijelu Sredozemlja površinska temperatura mora trenutačno je značajno iznad normale, izvijestio je Météo-France.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER