KlimaTicket - U Austriji krenula revolucija javnog prijevoza

S karticom Klimaticket od 26. listopada 2021. moguće je koristiti sve redovne usluge javnog i privatnog željezničkog prijevoza te gradskog javnog prijevoza na području cijele Austrije tijekom godine dana!

Prema aktualnoj analizi austrijskog autokluba postoje velike razlike na razini Austrije u korištenju javnog prijevoza, no Beč je ponovno zauzeo vodeću poziciju. Čak 93 posto Bečana i Bečanki povremeno koristi javni prijevoz!

Mnogi građani u Austriji odlučuju se za korištenje javnog prijevoza. Prema podacima Austrijskog zavoda za statistiku 2019. godine javnim se prijevozom barem povremeno služilo 4,84 milijuna ljudi starijih od 15 godina, od toga 2,14 milijuna njih svakodnevno ili nekoliko puta tjedno. I djeca i mladi koriste javni prijevoz, primjerice, kad putuju u školu.

Aktualna analiza austrijskog autokluba VCÖ pokazuje da postoje velike razlike na razini Austrije kad je riječ o korištenju javnog prijevoza. Tako se u Beču čak 93 posto građana starijih od 15 godina barem povremeno vozi sredstvima javnog prijevoza, dok taj broj u austrijskoj saveznoj zemlji Vorarlberg iznosi 74 posto. Na začelju se nalaze Koruška s 46 posto i Gradišće s 40 posto. Bečani zauzimaju vodeću poziciju u zemlji i u području učestalosti korištenja javnog prijevoza. Prije izbijanja pandemije koronavirusa 71 posto stanovnika Beča koristilo se javnim prijevozom svaki dan ili nekoliko puta tjedno. Takvih je korisnika u Vorarlbergu bilo 29 posto, u Salzburgu i Tirolu 21 posto, a u Štajerskoj 20 posto. Nakon što je u prethodnoj godini uslijed pandemije zabilježen pad broja putnika u javnom prijevozu, njihov je broj ponovno u značajnom porastu.

Vlak stiže na postaju Strebersdorf u Beču © ÖBB / Wallner

KlimaTicket kartica vrijedi na području cijele Austrije

Austrija je 26. listopada uvela jedinstvenu godišnju KlimaTicket karticu za javni prijevoz koja vrijedi diljem zemlje. Stoji 1.095 eura, što znači da se austrijski građani mogu voziti svim sredstvima javnog prijevoza za samo tri eura dnevno. Kartica je pokrenuta upravo na inicijativu Ministarstva za zaštitu klime, okoliš, energiju, mobilnost, inovacije i tehnologiju Republike Austrije. Također, KlimaTicket nije samo kartica za sav javni prijevoz, već i kartica s kojom se žele postići klimatski ciljevi Pariškog sporazuma jer je javni prijevoz klimatski prihvatljiva alternativa motoriziranom individualnom prijevozu. Austrijska ministrica Leonore Gewessler (Zeleni) smatra kako uvođenje nove kartice predstavlja vrijedan doprinos klimi našeg planeta, a što je više ljudi koristi, tim bolje za klimu!

 Austrijska ministrica zaštite klime Leonore Gewessler (Zeleni) je 26. listopada predstavila novi KlimaTicket dizajn vlakova Österreichische Bundesbahnen (ÖBB) i WESTbahn GmbH. / Twitter 

Do 31. listopada karta će biti dostupna po promotivnoj cijeni od 949 eura, umjesto 1.095 eura koliko iznosi njena puna cijena. Korisnici do 25 godina i oni stariji od 64 (ili 65 od 1. siječnja 2022.), kao i osobe s invaliditetom plaćaju samo 699 eura umjesto 821 eura, a postoje i obiteljski popusti.

Uvođenjem ove karte građane se nastoji potaknuti da umjesto osobnih automobila koriste javni prijevoz, a time bi mogli i smanjiti troškove prijevoza s obzirom na porast cijena goriva. Smatra se da bi ova ponuda mogla privući i brojne Bečan(k)e. Naime, čak 47 posto bečkih kućanstava ne posjeduje osobni automobil. Velik dio stanovnika koji imaju automobil i inače se često služe sredstvima javnog prijevoza, čak i kad putuju izvan Beča. Drugi gradovi poput Linza, Salzburga i Innsbrucka lako su dostupni vlakom iz austrijske metropole.

Stručnjaci iz austrijskog autokluba naglašavaju da je sada potrebno proširiti mrežu autobusa i vlakova te uvesti više linija diljem Austrije, osobito između prigradskih naselja i gradova kako bi se navelo više građana na korištenje ekološki prihvatljivijih prijevoznih sredstava čime bi se smanjio automobilski promet.

EurocommPR / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Na novoj platformi Zapadnog kolodvora instalirat će se najveći bečki fotonaponski sustav

Suvremeniji, udobniji i ekološki prihvatljiviji bečki Zapadni kolodvor (Westbahnhof) dobit će nove perone prekrivene svijetlim i prozračnim krovom ukupne površine od oko 25 500 m², koji će se koristiti za proizvodnju zelene električne energije. Početak izgradnje planiran je za 2028. godinu, dovršetak krova očekuje se 2030., a nakon toga će se instalirati fotonaponski sustav.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER