Veći kapacitet i udobnija vožnja: ÖBB prvi put uvodi dvokatne Railjet vlakove

Austrijske savezne željeznice (ÖBB) naručuju 14 novih dvokatnih Railjet vlakova kapaciteta 480 putnika

Austrijske savezne željeznice (ÖBB) ulažu dodatnih 600 milijuna eura u povećanje kapaciteta svojih vlakova te temeljem postojećeg okvirnog sporazuma sa švicarskim proizvođačem Stadler Rail naručuju 35 novih dvokatnih vlakova.

Riječ je o 14 novih Railjet dvokatnih vlakova sa šest vagona za međumjesni prijevoz u zapadnom dijelu zemlje te 21 Cityjet vlaku s četiri vagona za lokalni prijevoz u istočnoj regiji, a njihova ukupna vrijednost iznosi oko 600 milijuna eura. Prvi Railjet dvokatni vlakovi trebali bi početi prometovati već 2026. godine, a dovršetkom baznog tunela Semmering, jednog od najvažnijih infrastrukturnih projekata kojim će se osigurati brza i sigurna veza između Donje Austrije i Štajerske, njihovo prometovanje planira se i u južnom dijelu zemlje.

„Austrijski putnici žele putovati na klimatski prihvatljiv način, što potvrđuje 237.000 prodanih KlimaTicket karata. Ljudi su spremni prijeći na javni prijevoz ako je jeftin, udoban i atraktivan, a ÖBB će im to omogućiti uvođenjem novih dvokatnih vlakova. Potrebna nam je željeznica kao snažna okosnica javnog prijevoza, a ona podržava naš zajednički put prema klimatski prihvatljivoj mobilnosti i klimatski prihvatljivoj budućnosti.“ – izjavila je austrijska ministrica za zaštitu klime, okoliš, energiju, mobilnost, inovacije i tehnologiju Leonore Gewessler.

Broj putnika nastavlja rasti

„U međumjesnom prijevozu 2022. godine zabilježeno je ukupno 41,6 milijuna putnika – čak smo uspjeli nadmašiti prethodnu rekordnu 2019. godinu. Ne samo da smo vrlo ponosni na ovaj rezultat, već također poduzimamo mjere za daljnje povećanje kapaciteta naših vlakova. Ulažemo u srce našeg dugolinijskog prijevoza Railjet te postojeću flotu prvi put proširujemo modernim dvokatnim vlakovima.“ – kazao je izvršni direktor ÖBB-a Andreas Matthä.

„Stadler i ÖBB su postavili cilj zajedničke modernizacije austrijskog željezničkog prometa. Sa svojim visokim stupnjem inovativnosti, naš KISS je ključno rješenje za putnički i ekološki prihvatljiv željeznički prijevoz, kako na lokalnim, tako i na međumjesnim rutama. Željeli bismo zahvaliti ÖBB-u na njihovom povjerenju i radujemo se što ćemo zajedno isporučiti sljedeću generaciju dvokatnih vlakova za Austriju.” – rekao je Peter Spuhler, izvršni predsjednik Stadlera.

Više udobnosti za sve putnike

Novi dvokatni vlak sa šest vagona dizajniran je za postizanje najveće brzine od 200 km/h i nudi oko 480 sjedećih mjesta ili gotovo 19 % više u odnosu na vlakove postojeće Railjet flote. Zahvaljujući dizajnu, novi vlak duljine 160 metara omogućuje brži iskrcaj i ukrcaj putnika i idealan je za prometovanje na dugim rutama s čestim zaustavljanjima.

Putovanje novim vlakom bit će udobnije za sve skupine putnika, kako za osobe s invaliditetom i s poteškoćama u kretanju, tako i za putnike s teškom prtljagom, biciklima ili dječjim kolicima. Osim toga, tome će pridonijeti i suvremen dizajn interijera, udobna sjedala, catering zone s automatima za grickalice i piće, utičnice i USB priključci u svakom redu sjedala, besplatni WiFi i onboard portal ÖBB Railnet. Novi vlakovi opremljeni su i suvremenim sustavom informiranja putnika s informacijama na monitorima u stvarnom vremenu, automatskom klimatizacijom i videonadzorom. Za putnike s ograničenom pokretljivošću u srednjem vagonu također postoji odvojeni prostor za invalidska kolica s bočnim i podesivim stolovima. Također, vlak raspolaže s osam parkirnih mjesta za bicikle i osam toaleta.

  • Prvi potpuno sastavljen vlak Cityjet Desiro ML namijenjen je za lokalni željeznički promet u Tirolu © ÖBB / Willinger

Više dvokatnih Cityjet vlakova za istočnu regiju

U prvom pozivu iz okvirnog sporazuma sa Stadlerom u travnju 2022. godine naručeno je 20 dvokatnih Cityjet vlakova sa šest vagona i 21 s četiri vagona. Sada je dodatno naručen 21 vlak s ​​četiri vagona u vrijednosti od oko 300 milijuna eura, a prometovat će u Beču, Donjoj Austriji i Gradišću, čime će se flota novih dvokatnih Cityjet vlakova uskoro povećati na čak 62 „double-deck“ vlaka. Prvi novi vlak trebao bi također početi prometovati početkom 2026. godine.

Osim toga, u petak je u radionici ÖBB Train Tech u Jedlersdorfu (Beč) predstavljen novi model vlaka Cityjet Desiro ML koji je namijenjen za lokalni željeznički promet u Tirolu. Prvi od ukupno 20 vlakova dužine 102 metra i kapaciteta 290 putnika bit će prebačen u Tirol krajem ljeta ove godine i prometovat će na relaciji Innsbruck – Kufstein od listopada. Postupno će se uvoditi i na drugim relacijama, poput one između Landecka i Innsbrucka te od 2024. između Wörgla i Salzburga u oba smjera.

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Zbog ovih ćete stanica metroa poželjeti (ponovno) otputovati u Napulj

Radovi na izgradnji nove stanice Capodichino linije 1 napuljske podzemne željeznice privode se kraju. Stanica će od 2024. godine središte Napulja povezivati sa zračnom lukom, a godišnje će opsluživati ​​60 milijuna putnika. Punom parom radi se i na stanicama Centro Direzionale i Tribunale, koje bi trebale biti dovršene u roku od šest mjeseci.

Od sljedećeg tjedna München brzim Railjet vlakom povezan s Italijom

Putovanje vlakom od Njemačke do Italije trebalo bi biti brže i udobnije nego ikad prije zahvaljujući novim Railjet vlakovima Austrijskih saveznih željeznica (ÖBB). Redovita željeznička linija uspostavlja se od 8. travnja 2024., a predstavljena je na premijernom putovanju za političke čelnike, predstavnike gradova, partnera i medija u petak 5. travnja.

KlimaTicket - U Austriji krenula revolucija javnog prijevoza

Prema aktualnoj analizi austrijskog autokluba postoje velike razlike na razini Austrije u korištenju javnog prijevoza, no Beč je ponovno zauzeo vodeću poziciju. Čak 93 posto Bečana i Bečanki povremeno koristi javni prijevoz!

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER