Elon Musk je dobio konkurenciju u proizvodnji baterija!

Bivši zaposlenik Elona Muska planira izgradnju europskog rivala Teslinom Gigafactoryju

Teslinom konkurentu Northvoltu upravo je odobreno 62,9 milijuna američkih dolara za početak izgradnje tvornice baterija u Švedskoj slične Gigafactoryju. Ako se sve bude odvijalo prema planu, to će biti najveća tvornica litij-ionskih baterija u Europi nakon planiranog završetka njezine izgradnje 2023. godine.

Prijateljsko natjecanje

Elon Musk nema razloga posramiti se pred konkurencijom. Pretprošli tjedan rekao je kako se nada da će lansiranje SpaceX Falcon Heavya dovesti do nove svemirske utrke, a prethodno je potaknuo tradicionalne proizvođače automobila na veća ulaganja u električna vozila (EV), Teslinu tržišnu nišu.

Sada je bivši Muskov zaposlenik spreman izazvati njegovu trenutnu dominaciju u drugom području - proizvodnji baterija.

U lipnju 2014. godine, tvrtka Tesla je krenula s postavljanjem temelja svoje tvornice baterija Gigafactory u Sparksu (Nevada). Postrojenje se gradi po fazama tako da odmah može započeti proizvodnju unutar završenog sektora uz paralelno daljnje širenje. Za sada je izgrađeno manje od 30 posto tvornice, a pri njenom završetku gradnje očekuje se godišnji kapacitet proizvodnje baterija od 35 GWh, što je gotovo jednako ukupnoj trenutnoj proizvodnji baterija u svijetu.

Peter Carlsson, glavni izvršni direktor Northvolta i bivši glavni Teslin direktor nabave, želi u Europi izgraditi vlastiti pogon sličan Gigafactory-ju. U u ponedjeljak, 12. veljače, investicijska banka Europske Unije odobrila je 52,5 milijuna eura (62,9 milijuna američkih dolara) kojim će se financirati izgradnja demonstracijske linije u Västeråsu (Švedska).

Ako sve prođe dobro, Northvoltov cilj je dovršiti izgradnju tvornice 2023. godine, kada će ona godišnje moći proizvesti i pohraniti 32 GWh energije, što će je učiniti najvećom tvornicom litij-ionskih baterija u Europi.

Svijet na baterije

Svijet će morati napustiti korištenje fosilnih goriva i prebaciti se na obnovljive izvore energije kako bi imao šanse u borbi protiv učinaka klimatskih promjena. Dostatna količina baterija bitan je dio tog procesa, no Europa trenutno ipak ne prati Teslu i azijske proizvođačima u pogledu proizvodnje baterija.

Northvoltova tvornica mogla bi kontinentu pružiti lokalni izvor baterija, a time i smanjiti globalne troškove istih. Trenutno, baterije čine 30 do 50 posto cijene električnih automobila (EVs), no ako se u tom području pojavi više konkurenata, ta se brojka može dramatično smanjiti, što bi ubrzalo usvajanje električnih automobila. Također, jeftinije baterije mogle bi potaknuti ljude na korištenje obnovljivih izvora energije za napajanje njihovih domova.

Carlsson će se morati požuriti u svojem naumu ako želi uspostaviti uporište u Europi. Naime, Musku je već u planu izgraditi još pet Gigafactoryja, uključujući barem jednu u Europi. Upravo to je razlog zašto se Teslin glavni izvršni direktor ne boji natjecanja: češće pobjeđuje nego li gubi.  

Barbara Kalebić / Ekovjesnik

VEZANE VIJESTI

Luka Hamburg ubrzava elektrifikaciju teretnog prometa

Slobodni i hanzeatski grad Hamburg osigurava da luka Hamburg ostane privlačna za brodske kompanije i putnike te je stoga u najsuvremenijem hamburškom terminalu za krstarenja instalirano šest brzih punionica za električna vozila. Savezna njemačka vlada projekt je financirala s oko 260.000 eura.

Brz razvoj baterija pomaže u borbi protiv klimatskih promjena

Skladištenje električne energije je industrijski sektor koji se danas najbrže širi i najviše napreduje, a brz razvoj baterija itekako pridonosi smanjenju potreba za fosilnim gorivima. Kombinacijom obnovljivih izvora i tehnologija pohrane električne energije postiže se učinkovitija, jeftinija i ekološki prihvatljiva proizvodnja, ali i distribucija.

Havaji odsad imaju najveće solarno-baterijsko postrojenje na svijetu

Geološki najstariji havajski otok Kauai postao je središte najvećeg solarno-baterijskog postrojenja na svijetu, sastavljenog od fotonaponskih ćelija kapaciteta 28 megavata te 20-megavatnog sustava litij-ionskih baterija, a procjenjuje se kako će svojim radom postrojenje svake godine nadoknaditi potrošnju od čak 3,7 milijuna galona dizela.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER