De Havilland pokreće proizvodnju novog zrakoplova DHC-515 Firefighter

Nakon nekoliko godina ponovno se pokreće proizvodnja ovog legendarnog robusnog protupožarnog zrakoplova

Suočene s klimatskom krizom i prijetnjom katastrofalnih požara, sve više zemalja svijeta zainteresirano je za nabavu amfibijskih zrakoplova kanadskog proizvođača zrakoplova De Havilland.

Na Međunarodnom salonu za zrakoplovnu i obrambenu industriju Farnborough International Airshow, koji se do 22. srpnja održava u predgrađu Londona, kanadski proizvođač zrakoplova De Havilland imao je izvrsnu posjećenost. Naravno, riječ je o proizvođaču poznatog kanadera (Canadair) – amfibijskog zrakoplova namijenjenog za gašenje požara. Potražnja za zrakoplovima ovog tipa ponovno raste dok požari bijesne diljem svijeta i Europe, a posebno u Francuskoj gdje je od početka godine izgorjelo više od 30.000 hektara, navodi Le Monde.

„Prošlo je gotovo deset godina otkako smo prodali ili isporučili novi zrakoplov ovog tipa“, istaknuo je Jean-Philippe Côté, potpredsjednik programa De Havilland Canada. „Nakon osamnaest mjeseci razgovora, skupina od šest država članica EU-a - Francuska, Grčka, Italija, Hrvatska, Španjolska i Portugal, zajednički je naručila dvadeset i dva kanadera“, kazao je Côté istaknuvši kako cilj ove narudžbe nije postizanje niže cijene zrakoplova jer su dodani već ranije naručenoj isporuci za Indoneziju.

Podsjetimo, tvrtka De Havilland Canada je krajem ožujka ove godine objavila vijest o pokretanju proizvodnje novog amfibijskog zrakoplova De Havilland DHC-515 Firefighter.

„Nakon opsežnog poslovnog i tehničkog pregleda, sa zadovoljstvom objavljujemo da smo pokrenuli program De Havilland DHC-515 Firefighter, koji uključuje ​​pregovore s našim europskim kupcima i povećanje proizvodnje“, rekao je tada Brian Chafe, izvršni direktor tvrtke De Havilland Canada.

© De Havilland Canada

„DHC-515 Firefighter će se temeljiti na legendarnim zrakoplovima Canadair CL-215 i CL-415 koji već više od 50 godina predstavljaju ključni dio europskih i sjevernoameričkih flota za gašenje požara iz zraka. U tijeku su važne nadogradnje koje će povećati funkcionalnost i učinkovitost ovog legendarnog robusnog protupožarnog zrakoplova“, priopćili su iz tvrtke De Havilland Canada.

De Havilland Canada je preuzeo program Canadair CL 2016. godine i razmišlja o obnavljanju proizvodnje ovih zrakoplova još od 2019. Novi DHC-515 Firefighter će kao i raniji zrakoplovi imati dug životni vijek, robusnost i kvalitete kanadskog zrakoplovnog inženjerstva, a novi kanaderi sklapat će se u pogonima tvrtke u Calgaryju (Alberta).

Europski kupci potpisali su pisma namjere za kupnju prva 22 zrakoplova u očekivanju pozitivnog ishoda pregovora kanadske vladine ugovorne agencije Canadian Commercial Corporation (CCC) sa zainteresiranim vladama europskih zemalja, koje su uz SAD i Kanadu, najveći kupci ovih popularnih protupožarnih aviona. De Havilland Canada očekuje kako će prve isporuke zrakoplova DHC-515 biti moguće do sredine ovog desetljeća.

„Pokretanje proizvodnje zrakoplova DHC-515 nije važno samo za našu tvrtku, već i za zemlje diljem svijeta koje se oslanjaju na naše zrakoplove kako bi zaštitile svoje stanovništvo i šume“, kazao je Chafe. „Svjesni smo važne uloge naših ranijih protupožarnih zrakoplova, a uz klimatske promjene i sve intenzivnije toplinske valove u ljetnim mjesecima naš novi DHC-515 mnogim će zemljama svijeta biti važan alat u borbi protiv požara.“

© De Havilland Canada

Odlike novog DHC-515

Najnoviji višenamjenski amfibijski zrakoplov DHC-515 bit će izvrsno opremljen najsuvremenijim navigacijskim instrumentima za povećanu sigurnost pri gašenju šumskih požara koji su zbog klimatskih promjena sve razorniji i učestaliji. U kombinaciji s unutarnjim spremnicima u zone požara moći će prenositi i do 700.000 litara vode ili dvostruko više od sličnih zrakoplova, a spremnike će puniti iz mora, rijeka i jezera za svega 12 sekundi, dok se kopneni zrakoplov mora vratiti u zračnu luku nakon svakog ispuštanja vode. Novi DHC-515 će se moći puniti i u nemirnim vodama s valovima do dva metra uzrokovanih vjetrovima koji su tipični za mega požare, a zahvaljujući prepoznatljivim krilima i snažnim turbo-prop motorima omogućit će sigurnije gašenje požara na planinskom terenu i ispuštanje vode s vrhunskom preciznošću.

Sve navedene odlike novog DHC-515 omogućit će brže suzbijanje požara, a zrakoplovu i posadi bolje praćenje ponašanja šumskih požara. Povrh svega, turbo-prop motori novog protupožarnog zrakoplova proizvodit će i 50 % manje emisije CO2 te trošiti 25 – 40 % manje goriva od mlaznih motora. Za kraj i još jedna, ne manje važna informacija, novi će se zrakoplovi zahvaljujući OEM certifikatu proizvođača originalne opreme (Original Equipment Manufacturer) isporučivati s punim tvorničkim jamstvom u kombinaciji s uslugama podrške tijekom cijelog svog životnog ciklusa.

S.F. / Ekovjesnik

VEZANE VIJESTI

Dikwe je prvi lukobran koji će proizvoditi električnu energiju

Nakon uspješno provedenog testiranja u bazenskim uvjetima, prototip prvog svjetskog lukobrana za proizvodnju čiste energije nastavio se ispitivati u blizini francuske luke Brest, izvijestili su iz Francuskog instituta za istraživanje mora IFREMER.

Kanada se zagrijava dva puta brže od ostatka svijeta

Kanada se zagrijava dvostruko brže od ostatka planeta, a njezin sjever još brže od ostatka zemlje, otkriva izvještaj kanadske vlade te upozorava da je drastično djelovanje jedini način izbjegavanja katastrofalnih posljedica.

Električnim zrakoplovima protiv emisije stakleničkih plinova

Norveška državna zrakoplovna tvrtka Avinor započela je s razvojem električnih aviona za kratke, regionalne letove. Njihov je razvoj trenutno zastao u fazi izrade prototipa, a Avinor se suočio s glavna dva problema – teškim baterijama i kratkim trajanjem leta. Električni avioni se, barem zasad, u zraku mogu zadržati svega par sati.

Prskanje aerosola u stratosferu regulirat će apsorpciju i refleksiju sunčevih zraka

Razvijena je nova tehnologija kojom bi se mogle ublažiti klimatske promjene, a ona obuhvaća kontrolu količine zadržane Sunčeve energije unutar Zemljine atmosfere prskanjem sulfata u stratosferu. Ova tehnologija razlog je mnogih rasprava u višim znanstvenim krugovima, a o detaljima same tehnologije te njezinoj praktičnosti i primjeni govore dva američka istraživača.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER