Od 1. studenog nakon završetka radnog vremena obvezno gašenje svjetla u trgovinama i uredima
Energetska kriza: Grad Pariz uvodi nove mjere za smanjenje potrošnje energije
Od utorka 1. studenog, pariške trgovine i tvrtke na kraju radnog dana moraju gasiti svu rasvjetu u svojim poslovnim prostorima. Osim toga, Gradsko vijeće Pariza (Conseil de Paris) donijelo je odluku prema kojoj će se od 1. prosinca gasiti i svjetleći digitalni zasloni za vanjsko oglašavanje.
U Parizu se od 1. studenog svjetleće reklame i svjetla u izlozima trgovina, kao i rasvjeta uredskih prostora, moraju ugasiti po završetku radnog vremena. Riječ je o novoj mjeri za smanjenje potrošnje energije koju je pariška gradska uprava dana 19. listopada predstavila gospodarstvenicima glavnog francuskog grada uz izlaganje glavnih ciljeva ublažavanja energetske krize.
Odluka o zabrani svjetlećih natpisa i reklama od jedan do šest sati ujutro službeno je stupila na snagu 6. listopada 2022., a sada su na redu i svjetleći panoi koji će se gasiti od 1. prosinca u vremenu od 23.45 do 6.00 sati ujutro. Naime, prema Agenciji za upravljanje okolišem i energijom (ADEME), digitalni LCD reklamni zaslon veličine dva četvorna metra troši čak 2.049 kWh godišnje, što je ekvivalent prosječnoj godišnjoj potrošnji kućanstva za rasvjetu i kućanske uređaje (bez grijanja). Navedena potrošnja u uvjetima rastućih cijena energije doista predstavlja luksuz, a nova mjera „energetskog otrježnjenja“ predstavlja dio pariškog plana za ublažavanje energetske krize i doprinosi borbi protiv svjetlosnog onečišćenja.
Ova odluka odnosi se na digitalne reklamne panoe postavljene na javnim površinama, kao i informativne ploče Grada Pariza s osvjetljenim zaslonima s iznimkom onih koje su namijenjene informiranju zajednice i/ili se odnose na informacije o sigurnosti na cestama. Obveza gašenja odnosi se i na reklamne vitrine s pozadinskim osvjetljenjem, pomične panoe i reklamne stupove pa i tradicionalne pariške Morrisove stupove (les colonnes Morris), kao i na površine natkrivene ceradama i tendama.
Od 1. prosinca gasit će se i svjetleći digitalni zasloni postavljeni unutar prostora trgovina i tvrtki, odnosno na vanjskoj fasadi istih, kada su vidljivi izvan tih prostora. Navedena obveza vrijedi i za svjetleće natpise i osvjetljene prozore svih prostorija za gospodarsku djelatnost, i to odmah po završetku radnog vremena.
>>> Pročitajte još >>> U Francuskoj konačno noću zabranjeni svjetleći natpisi i reklame
Yannis Papanastasopoulos / Unsplash
Očekuju se pozitivni energetski i ekološki učinci mjera
Osim visoke godišnje potrošnje svakog digitalnog reklamnog zaslona, prema izvješću Agencije za upravljanje okolišem i energijom (ADEME), objavljenom 2020. godine, jedan digitalni reklamni ekran svake godine emitira 245 kilograma CO2, uzimajući u obzir sve faze njegovog vijeka trajanja od deset godina. U izvješću se također navodi kako će tijekom deset godina korištenja svaki digitalni reklamni zaslon potrošiti 20.477 kWh, što je ekvivalent prosječnoj potrošnji energije četiri francuska kućanstva.
U Gradu Parizu ističu kako se noćna rasvjeta povećala za čak 84 posto u posljednjih dvadeset godina, iako znanstvenici i udruge za zaštitu okoliša već desetljećima upozoravaju na štetne utjecaje svjetlosnog onečišćenja. Osim štetnih posljedica za ljudsko zdravlje, svjetlosno onečišćenje također ima goleme utjecaje na biološku raznolikost. Neprikladno i nepotrebno noćno osvjetljenje remeti cikluse reprodukcije i migracije životinjskih vrsta te remeti fiziološke cikluse biljaka.
Uz uvođenje navedenih mjera za smanjenje potrošnje energije, Grad Pariz je već počeo s realizacijom optimizacije javne rasvjete i zamjenom 44.000 uličnih svjetiljki čime će se do 2030. godine postići smanjenje potrošnje električne energije od 60 posto u odnosu na 2004. godinu.
S.F. / Ekovjesnik