Od 1. studenog nakon završetka radnog vremena obvezno gašenje svjetla u trgovinama i uredima

Energetska kriza: Grad Pariz uvodi nove mjere za smanjenje potrošnje energije

Od utorka 1. studenog, pariške trgovine i tvrtke na kraju radnog dana moraju gasiti svu rasvjetu u svojim poslovnim prostorima. Osim toga, Gradsko vijeće Pariza (Conseil de Paris) donijelo je odluku prema kojoj će se od 1. prosinca gasiti i svjetleći digitalni zasloni za vanjsko oglašavanje.

U Parizu se od 1. studenog svjetleće reklame i svjetla u izlozima trgovina, kao i rasvjeta uredskih prostora, moraju ugasiti po završetku radnog vremena. Riječ je o novoj mjeri za smanjenje potrošnje energije koju je pariška gradska uprava dana 19. listopada predstavila gospodarstvenicima glavnog francuskog grada uz izlaganje glavnih ciljeva ublažavanja energetske krize.

Odluka o zabrani svjetlećih natpisa i reklama od jedan do šest sati ujutro službeno je stupila na snagu 6. listopada 2022., a sada su na redu i svjetleći panoi koji će se gasiti od 1. prosinca u vremenu od 23.45 do 6.00 sati ujutro. Naime, prema Agenciji za upravljanje okolišem i energijom (ADEME), digitalni LCD reklamni zaslon veličine dva četvorna metra troši čak 2.049 kWh godišnje, što je ekvivalent prosječnoj godišnjoj potrošnji kućanstva za rasvjetu i kućanske uređaje (bez grijanja). Navedena potrošnja u uvjetima rastućih cijena energije doista predstavlja luksuz, a nova mjera „energetskog otrježnjenja“ predstavlja dio pariškog plana za ublažavanje energetske krize i doprinosi borbi protiv svjetlosnog onečišćenja.

Ova odluka odnosi se na digitalne reklamne panoe postavljene na javnim površinama, kao i informativne ploče Grada Pariza s osvjetljenim zaslonima s iznimkom onih koje su namijenjene informiranju zajednice i/ili se odnose na informacije o sigurnosti na cestama. Obveza gašenja odnosi se i na reklamne vitrine s pozadinskim osvjetljenjem, pomične panoe i reklamne stupove pa i tradicionalne pariške Morrisove stupove (les colonnes Morris), kao i na površine natkrivene ceradama i tendama.

Od 1. prosinca gasit će se i svjetleći digitalni zasloni postavljeni unutar prostora trgovina i tvrtki, odnosno na vanjskoj fasadi istih, kada su vidljivi izvan tih prostora. Navedena obveza vrijedi i za svjetleće natpise i osvjetljene prozore svih prostorija za gospodarsku djelatnost, i to odmah po završetku radnog vremena.

>>> Pročitajte još >>> U Francuskoj konačno noću zabranjeni svjetleći natpisi i reklame

Yannis Papanastasopoulos / Unsplash

Očekuju se pozitivni energetski i ekološki učinci mjera

Osim visoke godišnje potrošnje svakog digitalnog reklamnog zaslona, prema izvješću Agencije za upravljanje okolišem i energijom (ADEME), objavljenom 2020. godine, jedan digitalni reklamni ekran svake godine emitira 245 kilograma CO2, uzimajući u obzir sve faze njegovog vijeka trajanja od deset godina. U izvješću se također navodi kako će tijekom deset godina korištenja svaki digitalni reklamni zaslon potrošiti 20.477 kWh, što je ekvivalent prosječnoj potrošnji energije četiri francuska kućanstva.

U Gradu Parizu ističu kako se noćna rasvjeta povećala za čak 84 posto u posljednjih dvadeset godina, iako znanstvenici i udruge za zaštitu okoliša već desetljećima upozoravaju na štetne utjecaje svjetlosnog onečišćenja. Osim štetnih posljedica za ljudsko zdravlje, svjetlosno onečišćenje također ima goleme utjecaje na biološku raznolikost. Neprikladno i nepotrebno noćno osvjetljenje remeti cikluse reprodukcije i migracije životinjskih vrsta te remeti fiziološke cikluse biljaka.

Uz uvođenje navedenih mjera za smanjenje potrošnje energije, Grad Pariz je već počeo s realizacijom optimizacije javne rasvjete i zamjenom 44.000 uličnih svjetiljki čime će se do 2030. godine postići smanjenje potrošnje električne energije od 60 posto u odnosu na 2004. godinu.

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Rennes: Zbogom billboardi!

Francuski grad Rennes počeo je uklanjati velike reklamne panoe površine 12 m² i 8 m²! Pravo rješenje za očuvanje krajolika smanjenjem vizualnog i svjetlosnog onečišćenja, ali i poticaj na umjerenu potrošnju.

Energetska kriza gasi rasvjetu pariške „Željezne dame“

Pariška gradska uprava želi postići uštede energije ranijim gašenjem noćnog osvjetljenja Eiffelovog tornja. Iako će uštede biti simbolične, cilj je da „Željezna dama“ bude primjer u kontekstu energetske krize. Gradonačelnica Pariza Anne Hidalgo ovu će mjeru „energetskog otrježnjenja“ detaljnije predstaviti u utorak 13. rujna.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER