Od danas su Berlin i Pariz prvi put izravno povezani ICE vlakom

„Bon voyage“ i „Gute Reise“ | Svečano ispraćen prvi izravni ICE vlak iz Berlina za Pariz

U ponedjeljak 16. prosinca na Glavnom kolodvoru u Berlinu svečano je ispraćen prvi izravni ICE vlak na novoj izravnoj liniji Berlin – Pariz. Od središta jednog do središta drugog grada ubuduće će se stizati za oko osam sati, a nova linija utjecat će na povećanje broja putnika na međunarodnim brzim vezama između Francuske i Njemačke. Njih je od 2007. godine koristilo već oko 33 milijuna putnika.

Richard Lutz, izvršni direktor Deutsche Bahna (DB), François Delattre, veleposlanik Francuske u Njemačkoj, savezni ministar prometa Volker Wissing, gradonačelnik Berlina Kai Wegner i Jean-Baptiste Guenot, voditelj Odjela za europska tržišta i međunarodni razvoj tvrtke SNCF Voyageurs, danas su na Glavnom kolodvoru u Berlinu (Berlin Hauptbahnhof) ispratili prvi ICE vlak za Pariz koji će za osam sati stići na pariški kolodvor Gare de l'Est. Novu željezničku liniju, kojom se prvi put izravno povezuju ove dvije europske metropole, zajedno će održavati Deutsche Bahn (DB) i SNCF Voyageurs. Ovom linijom Berlin je također prvi put izravno povezan sa Strasbourgom – sjedištem Europskog parlamenta, a vlak će se još zaustavljati na kolodvorima Frankfurt Süd i Karlsruhe.

„Dobra njemačko-francuska suradnja okosnica je ujedinjene Europe čiji je simbol nova ICE izravna veza između Berlina i Pariza. Novom linijom našim putnicima nudimo još kvalitetniju uslugu u međunarodnom željezničkom prijevozu koji doživljava pravu renesansu. Sve više putnika odlučuje se za putovanje željeznicom kroz Europu zahvaljujući sve atraktivnijim ponudama. Time također povećavamo našu profitabilnost u skladu s programom restrukturiranja S3.“ – izjavio je Richard Lutz, izvršni direktor Deutsche Bahna.

  • Richard Lutz, izvršni direktor Deutsche Bahna (DB) © Deutsche Bahn AG  | Dominic Dupont

„Njemačka i Francuska važni su gospodarski partneri. Željeznički promet između dviju zemalja u stalnom je porastu, što je posebno važno s obzirom na to da ekološki prihvatljiva željeznica postaje sve važnija. Godinu dana nakon pokretanja noćnog vlaka između Pariza i Berlina, otvaranje ove linije je snažan signal koji naglašava izvrsne odnose između Deutsche Bahna i SNCF-a, snažnu suradnju između Francuske i Njemačke te zbližava naše narode.“ – poručio je François Delattre, francuski veleposlanik u Njemačkoj.

„Izravna veza između Berlina i Pariza nije samo nova, dodatna željeznička usluga. Ovdje je riječ i o susretima naših naroda, razmjenama, zajedničkom rastu te međusobnom razumijevanju i prijateljstvu. Kao što pokazuje naše novo istraživanje, još uvijek imamo mnogo potencijala da privučemo što više ljudi na duža putovanja željeznicom unutar Europe i da živimo ovo prijateljstvo nudeći atraktivne ponude. Ljudi žele putovati međunarodnim vlakovima - danju i noću.” – naglasio je Volker Wissing, njemački savezni ministar za digitalna pitanja i promet.

  • Slijeva nadesno: Jean-Baptiste Guenot, Kai Wegner, Volker Wissing, Stefanie Berk, Richard Lutz i François Delattre © Deutsche Bahn AG  | Dominic Dupont

„Pobratimljeni gradovi Berlin i Pariz sada su još tješnje povezani novom izravnom ICE vezom koja je također lijep simbol njemačko-francuskog prijateljstva. Putnici sada mogu koristiti atraktivnu i ekološki održivu ponudu iz Berlina. S novom ICE vezom uspjet ćemo potaknuti veći broj putnika na korištenje željeznice i dodatno unaprijediti prometnu tranziciju.“ – rekao je Kai Wegner, gradonačelnik Berlina

„Veza velike brzine između Pariza i Berlina prekretnica je u 17-godišnjoj suradnji između DB-a i SNCF-a te doprinosi zajedničkom cilju naše dvije zemlje: više mobilnosti bez CO₂. Vrlo smo zadovoljni što možemo ponuditi ovu novu uslugu visoke kvalitete našim zajedničkim korisnicima.“ – naglasio je Jean-Baptiste Guenot, voditelj Odjela za europska tržišta i međunarodni razvoj u SNCF Voyageurs.

Karte koje uključuju rezervaciju sjedala za putovanje od Berlina do Pariza dostupne su po cijeni od 59,99 eura u 2. razredu i 69,99 eura u 1. razredu putem stranica bahn.de, aplikacije DB Navigator te u DB putničkim centrima i DB agencijama. DB i SNCF istaknuli su veliko zadovoljstvo dosadašnjom potražnjom za novom izravnom vezom, a gotovo tri četvrtine rezervacija pokriva cijelu rutu između dva glavna grada. Time se još više naglašava privlačnost ove nove europske veze.

  • Izvršni direktor Deutsche Bahna Richard Lutz u razgovoru sa „strojovođom“ vlaka  © Deutsche Bahn AG  | Dominic Dupont

Berlin–Pariz preko Frankfurta, Karlsruhea i Strasbourga

ICE vlak polazi s Glavnog kolodvora u Berlinu (Berlin Hauptbahnhof) u 12.02 sati i stiže na pariški kolodvor Gare de l'Est u 19.55 sati. Zaustavljanja su na kolodvorima Frankfurt/Main Süd u 15.52, Karlsruhe Hbf u 17.06 i Strasbourg u 17.53 sati. Na povratku vlak iz Pariza polazi u 9.55 sati i stiže u Berlin u 18.03 sati, uz zaustavljanja u Strasbourgu u 11.40, Karlsruheu u 12.34 i Frankfurtu na Majni (Süd) u 14.04 sati. Za putovanja će se koristiti vlak ICE 3 serije 407, koji se već dokazao u brzom prometu između Njemačke i Francuske. Vlak nudi 444 sjedala, uključujući 111 u prvom razredu, a postiže najveću brzinu od 320 km/h na francuskoj brzoj liniji LGV Est. Kao i na svim njemačko-francuskim brzim vezama, višejezični pratitelji vlakova ​​obje željeznice brinu o putnicima na njemačkom, francuskom i engleskom jeziku.

  • Putovanje između Berlina i Pariza trajat će oko osam sati © Deutsche Bahn AG  | Dominic Dupont

Od 2007. godine SNCF Voyageurs i DB surađuju kako bi ponudili brze ICE i TGV usluge između Njemačke i Francuske. Od tada je međunarodne veze na linijama Frankfurt/Main–Pariz, (München–) Stuttgart–Pariz i Frankfurt/Main–Marseille koristilo oko 33 milijuna putnika. S izravnom linijom ICE Berlin–Pariz, broj dnevnih brzih putovanja između Njemačke i Francuske povećat će se s 24 na 26, a to znači i više od 320 000 dodatnih sjedala godišnje.

Stjepan Felber | Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Berlin i Pariz se krajem 2023. povezuju izravnom željezničkom linijom

Petnaest godina suradnje najvećih europskih željeznica – francuskog SNCF-a i njemačkog Deutsche Bahna, rezultiralo je prijevozom gotovo 25 milijuna putnika. Ova značajna obljetnica bila je prigoda za posebnu ponudu karata po izuzetno povoljnim cijenama, ali i najavu nove izravne linije između dva glavna europska grada.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER