Beč prvi u Austriji uveo električno vozilo za prikupljanje otpada

Vozilo uz samo jedno napajanje može preći i do sto kilometara, a za njegovo je punjenje dovoljna utičnica od 400 volti

Bečom od jučer prometuje prvo električno vozilo za prikupljanje otpada. Prvi kamion ove vrste u cijeloj Austriji predstavljen je u okviru klimatske konferencije Austrian World Summit R20 koju je pokrenuo veliki klimatski zagovornik i slavni hollywoodski glumac austrijskog porijekla Arnold Schwarzengger.

Predstavljanju vozila ispred Hofburga nazočile su mnoge poznate osobe poput klimatske aktivistkinje Grete Thunberg, skijaške zvijezde Aleksa Lunda SvindalaConchite Wurst, pobjednice Eurosonga iz 2014. godine te glumice i manekenke Barbare Meier.

Bez štetnih plinova, tih i dobar za okoliš

Prvi bečki kamion za odvoženje otpada na potpuno električni pogon razvijen je u suradnji s tvrtkama MAN, MUT i Framo. Uz samo jedno napajanje vozilo može prijeći i do sto kilometara, a napuniti se može na električnoj utičnici snage 400 volti. Vozilu na taj način nije potrebna posebna punionica, već može biti napunjeno u bilo kojoj garaži bečkog poduzeća za zbrinjavanje otpada.

Za razliku od do sada korištenih hibridnih vozila koja nakon pražnjenja baterije prelaze na dizelski pogon, novi kamion za napajanje, pražnjenje spremnika i prešanje otpada koristi isključivo električnu energiju, i to uz nulto onečišćenje okoliša.

Novi će kamion za početak prometovati bečkim Gürtelom i prikupljati mješoviti otpad. Tijekom prve godine njegov će rad pratiti znanstvenici s Tehnološkog sveučilišta u Beču i prikupljati informacije koje će kasnije koristiti za dodatno proširenje voznog parka električnim „smećarima“.

Prvi električni kamion za prikupljanje otpada u cijeloj Austriji ispred ozelenjene bečke fasade / Foto: Grad Beč

Tehnički podaci vozila:

  • Snaga: 400 kW
  • Maksimalna dopuštena ukupna težina: 27 tona
  • Maksimalna dopuštena nosivost: 11 tona
  • Volumen prikupljanja: 18 m3
  • Broj osi: 3
  • Dimenzije: 9,10 x 2,55 x 3,45 metara

Baterije:

  • Sustav: 2 komada litij-ionskih baterija
  • Nazivni kapacitet: 230 kWh
  • Nazivni napon: 600V
  • Raspon (transport, pražnjenje otpada, kompresija): 100 kilometara
  • Vrijeme punjenja:
  • 12 sati (ugrađeni sustav punjenja, CEE 32 A / 400 V priključak)
  • 2 sata (sustav brzog punjenja)
  • Težina: 2.300 kg (2 x 1.150 kg)
  • Položaj: bočno između 1. i 2. osi (lijevo i desno)

Sigurnosni sustavi:

  • Elektronički program stabilnosti (ESP)
  • Elektronički kočni sustav (ESB)
  • Sustav protiv blokiranja kotača (ABS)
  • Pomoćnik za kočenje u nuždi (EBA2)
  • Signal kočnice u nuždi (ESS)
  • Sustav za držanje vozne trake (LGS)
  • Kontrola proklizavanja (ASR)
  • Vozilo je opremljeno i sustavom sa 7 zrcala i pomoćnim sustavom video kamere sa softverom za prepoznavanje slike
  • Temperatura putovanja: -40 do + 50 ° C
  • Temperatura punjenja: 0 do + 40 ° C

Ekovjesnik

 

 

VEZANE VIJESTI

Luka Hamburg ubrzava elektrifikaciju teretnog prometa

Slobodni i hanzeatski grad Hamburg osigurava da luka Hamburg ostane privlačna za brodske kompanije i putnike te je stoga u najsuvremenijem hamburškom terminalu za krstarenja instalirano šest brzih punionica za električna vozila. Savezna njemačka vlada projekt je financirala s oko 260.000 eura.

Elon Musk je dobio konkurenciju u proizvodnji baterija!

Teslinom konkurentu Northvoltu upravo je odobreno 62,9 milijuna američkih dolara za početak izgradnje tvornice baterija u Švedskoj slične Gigafactoryju. Ako se sve bude odvijalo prema planu, to će biti najveća tvornica litij-ionskih baterija u Europi nakon planiranog završetka njezine izgradnje 2023. godine.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER