Eurostat: U 2022. blagi porast udjela obnovljivih izvora energije u prometu
Hrvatska sa svojim udjelom obnovljivih izvora energije u prometu od 2,4 posto najgora u EU-u
U 2022. udio obnovljivih izvora energije u prometu dosegao je 9,6 posto na razini EU-a što predstavlja povećanje od 0,5 postotnih bodova u usporedbi s 2021. (9,1 posto), ali je još uvijek 0,7 postotnih bodova ispod dosad najviše razine dosegnute 2020. (10,3 posto).
Potreban je velik napor kako bi se do 2030. postigao cilj udjela obnovljivih izvora energije u prometu od 29 posto postavljen Direktivom EU-a 2023/2413 o promicanju korištenja energije iz obnovljivih izvora. Ova Direktiva državama članicama EU-a također nudi mogućnost postizanja važnog cilja smanjenja intenziteta stakleničkih plinova u prometu od najmanje 14,5 posto do 2030.
Švedska prednjači po udjelu obnovljivih izvora energije u prometu
Švedska (29,2 posto) je članica EU-a s najvećim udjelom obnovljivih izvora energije u prometu i već je postigla cilj za 2030. godinu. Finska (18,8 posto) također ima vrlo visok udio, iako bi se još trebao povećati za oko 10 postotnih bodova. Dvije skandinavske zemlje slijede Nizozemska, Malta, Belgija, Danska, Austrija, Italija, Njemačka i Španjolska, sve s udjelom od oko 10 posto, izvijestio je Eurostat.
S druge strane, najmanji udjeli obnovljivih izvora energije u prometu zabilježeni su u Hrvatskoj (2,4 posto), Latviji (3,1posto) i Grčkoj (4,1posto).
- Izvor: Eurostat
Najveća povećanja u odnosu na 2021. godinu zabilježena su u Njemačkoj (+1,9 postotnih bodova), Nizozemskoj (+1,8 postotnih bodova) i Mađarskoj (+1,6 postotnih bodova), ali te stope nisu dovoljne za postizanje cilja do 2030. Najveći pad udjela u odnosu na 2021. zabilježen je u Hrvatskoj (-4,6 postotnih bodova), Latviji (-3,3 postotnih bodova) i Sloveniji (-2,8 postotnih bodova).
Podsjetimo, Hrvatska je 2020. dosegnula 6,6 posto, a 2021. gotovo sedam posto udjela obnovljivih izvora energije u prometu.
Obnovljivi izvori energije koji se koriste u prometu uključuju tekuća biogoriva (npr. biodizel koji zadovoljava određene kriterije održivosti i uštede stakleničkih plinova), obnovljivi biometan s visokom koncentracijom metana i dio obnovljive električne energije koji se koristi u cestovnom i željezničkom prometu.
Ekovjesnik