Na sajmu InnoTrans 2024 u Berlinu predstavljena nova Frecciarossa 1000
Tehnološki još naprednija i održivija, nova Frecciarossa 1000 Talijanskih državnih željeznica (Ferrovie dello Stato Italiane) počet će prometovati početkom 2025. godine
Frecciarossa 1000 postiže brzinu od 300 km/h, a osim maksimalnog smanjenja potrošnje energije, dizajn najnovije generacije vlaka omogućuje recikliranje materijala od čak 97,1 posto.
Nova Frecciarossa 1000 predstavljena je u srijedu 25. rujna na međunarodnom sajmu prometne tehnologije InnoTrans 2024 u Berlinu. Predstavljanju su nazočili zamjenik talijanskog ministra infrastrukture i prometa Edoardo Rixi, talijanski veleposlanik u Njemačkoj Amando Varricchio, izvršni direktor i generalni direktor Trenitalia (FS Group) Luigi Corradi i izvršni direktor Hitachi Rail Group Giuseppe Marino.
- Predstavljanje nove Frecciarosse 1000 na međunarodnom sajmu InnoTrans 2024 u Berlinu © FS News / FS Group
Tehnološki još naprednija i održivija, nova Frecciarossa 1000 dio je isporuke 36 novih ETR1000 vlakova koje je tvrtka Trenitalia naručila od proizvođača Hitachi Rail, s opcijom za dodatnih 10 vlakova, u ukupnoj vrijednosti od preko 1,3 milijarde eura. Prve isporuke očekuju se početkom sljedeće godine, a do 2028. godišnje bi na talijanske tračnice trebalo stizati osam novih vlakova.
- Predstavljanje nove Frecciarosse 1000 na međunarodnom sajmu InnoTrans 2024 u Berlinu © FS News / FS Group
„Bit će to vlak s najboljim performansama na europskom kontinentu i doprinijet će izgradnji novog okvira europskih vlakova velikih brzina, čime FS Grupa dokazuje da je predvodnik u razvoju željezničkog prometa. Nastanak ovog vlaka omogućen je zahvaljujući ulaganjima naše zemlje u željeznički sektor i jačanjem talijanskog proizvodnog lanca koji je na sajmu InnoTrans 2024 u Berlinu prisutan s čak 223 izlagača. Danas se predstavljamo kao svjetski lider u sektoru visoke tehnologije, a Frecciarossa 1000 je simbol naše ambicije prema održivoj mobilnosti budućnosti.“ – izjavio je zamjenik talijanskog ministra infrastrukture i prometa Edoardo Rixi.
„Tvrtka Trenitalia ovog ljeta ostvarila je porast broja putnika od 10 posto, čime je dosegnuta razina prijevoza prije pandemije koronavirusa.“ – dodao je generalni direktor Trenitalia Luigi Corradi.
- Nova Frecciarossa 1000 © FS News / FS Group
Frecciarossa 1000 postiže maksimalnu brzinu od 300 km/h, uz odobrenje postizanja brzine od 360 km/h. Riječ je o prvom brzom vlaku na svijetu koji je dobio EPD certifikat (Ekološka deklaracija proizvoda) utjecaja na okoliš, temeljen na pažljivoj analizi njegovog životnog vijeka. Svaki detalj, počevši od lakih legura od kojih je izrađen do novih elektromotora koji ga pokreću, dizajniran je s ciljem maksimalnog smanjenja potrošnje energije u odnosu na prethodnu generaciju vlakova velikih brzina.
Održivost nove generacije vlaka Frecciarossa 1000 nije ograničena samo na smanjenje potrošnje, već podrazumijeva i mogućnost recikliranja materijala od kojih je izgrađen, a koja doseže čak 97,1 posto na kraju njegovog životnog vijeka ili 2,7 posto više u usporedbi s prethodnom generacijom. Pouzdanost vlaka povećana je zahvaljujući poboljšanju učinkovitosti sustava vuče, u kombinaciji s poboljšanjem u energetskoj učinkovitosti.
- Nova Frecciarossa 1000 © FS News / FS Group
Novi dizajn interijera vlaka doprinosi obnovi imidža brenda Frecciarossa i inovativnijem iskustvu putovanja dizajniranom za potrebe putnika. Umjesto ranijeg prostora za sastanke u Executive zoni uvedena su četiri nova sjedala s integriranim funkcijama kao što su držač za prijenosno računalo i tipke za podešavanje sjedala. Novi izgled dobila je i Business zona, dok su u bistrou prošireni prostori za pripremu hrane i smještaj kolica za catering. U standardnom dijelu vlaka s 300 sjedala dodano je osam polica za prtljagu, a povećani su i pretinci iznad sjedala. Nova Frecciarossa 1000 dodatno je prilagođena potrebama slabovidnih i slijepih osoba.
- Nova Frecciarossa 1000 © FS News / FS Group
Frecciarossa 1000 dizajnirana je i izgrađena za putovanja izvan Italije, odnosno na sedam europskih željezničkih mreža i to u Francuskoj, Njemačkoj, Španjolskoj, Austriji, Švicarskoj, Nizozemskoj i Belgiji. „Crvena strijela“ povezuje 120 odredišta u Italiji s preko 270 dnevnih veza, a prometuje i u Španjolskoj i Francuskoj.
Stjepan Felber | Ekovjesnik