Do 2035. godine Oxford nastoji postati prvi grad s „nultom emisijom“ stakleničkih plinova na svijetu
Zabrana benzinaca i dizelaša
Oxford, grad s najstarijim sveučilištom na engleskom govornom području, trenutno predstavlja zonu s „opasno visokim“ emisijama štetnih plinova.
Oxford, grad s najstarijim sveučilištem na engleskom govornom području, trenutno predstavlja zonu s „opasno visokim“ emisijama štetnih plinova. Kako bi se takvo stanje smanjilo i spriječilo, u Oxfordu do 2035. godine žele ostvariti ambiciozan plan i postati prvi svjetski grad bez emisije štetnih ugljičnih spojeva u atmoferu. Ovaj plan prati i zabrana svih benzinskih i dizelskih automobila u gradskom središtu tijekom idućih 20 godina.
Plan će se realizirati u fazima, a prva ograničenja će na snagu stupiti već 2020. godine.
Takav potez je djelomično posljedica visoke koncentracije plina dušikovog dioksida (NO2) u centru Oxforda koji nastaje izgaranjem goriva vozila. Njegove su koncentracije, iako niže no prije, još uvijek opasne i mogu uzrokovati probleme u disanju i druge respiratorne probleme.
Prema riječima gradskih vijećnika, ukoliko bi se u gradskom središtu dopustila vožnja samo vozilima s „nultom emisijom“ dušikovog dioksida, došlo bi do njegove redukcije za čak 74 posto.
„Toksično onečišćenje gradskog centra ozbiljno narušava zdravlje stanovnika Oxforda“, rekao je John Tanner, jedan od članova Gradskog vijeća. „Hitno nam je potrebna promjena i taj korak predstavlja nulta emisija“.
Navedena promjena prvo će zahvatiti taxi vozila te automobile i autobuse koji voze na bezinsko ili dizelsko gorivo. Do 2035. godine središtem Oxforda bit će dopušteno prometovanje isključivo električnim vozilima.
Prema podacima Svjetske zdravstvene organizacije, Oxford je jedan od 11 britanskih gradova koji imaju veću koncentraciju otrovnih PM10 čestica (lebdeće čestice promjera do 10 mikrometara) od dopuštene. Takve čestice su toliko male da vrlo lako dospijevaju u pluća i mogu uzrokovati ozbiljne zdravstvene probleme.
Osim Oxforda i London ima planove za postajanje područja s „ultra niskom“ emisijom štetnih plinova. Od rujna 2020. godine, samo vozila s „nultom emisijom“ moći će besplatno pristupiti londonskom gradskom središtu, a ostala će za to morati platiti pristojbu.
Također, do 2040. godine Velika Britanija planira zabraniti prodaju novih benzinskih i dizelskih vozila. Isti rok odredila je i Francuska, neki europski gradovi poput Pariza i Amsterdama planiraju uvođenje potpune zabrane benzinskih i dizelskih automobila do 2030. godine, a sličan potez, iako s još uvijek nedefiniranim rokom, planira učiniti i Kina.