2021.: Europska godina željeznice

Ekološki najprihvatljiviji i energetski najučinkovitiji oblik prijevoza

Počela je Europska godina željeznice, ali što to znači? Za postizanje klimatske neutralnosti do 2050. EU mora drastično smanjiti emisije CO2 iz prometa. Ulaganje u željeznice i promicanje vlakova kao održive, sigurne i moderne vrste prijevoza jedan je od ciljeva za ovu godinu.

Europa se sve bolje i kvalitetnije povezuje vlakovima, što potvrđuje i dogovor četiri nacionalna željeznička prijevoznika - njemačkog Deutsche Bahna (DB), Austrijskih saveznih željeznica (ÖBB), francuskog SNCF-a i Švicarske federalne željeznice (SBB) koje su 8. prosinca 2020. najavile uvođenje četiri nove Nightjet linije koje će tijekom sljedećih nekoliko godina noću povezivati 13 europskih metropola. Tako je za prosinac 2021. godine najavljeno uvođenje linija Beč – München – Pariz i Zürich – Köln – Amsterdam. Dvije godine kasnije, u prosincu 2023., krenut će i prometovanje noćnog vlaka na liniji Beč / Berlin - Bruxelles / Pariz, a od prosinca 2024. noćnom će se linijom povezati Zürich i Barcelona.

Ovim dogovorom četiri nacionalna željeznička prijevoznika započelo je obilježavanje Europske godine željeznice. Naime, Europski parlament i Vijeće Europske unije na drugom su trijalogu održanom 12. studenog 2020. godine postigli privremeni dogovor o Prijedlogu Odluke o proglašenju 2021. godine Europskom godinom željeznice, koji je u studenom potvrđen od strane Vijeća na sastanku Odbora stalnih predstavnika vlada država članica EU-a (COREPER I) te na sjednici Odbora za promet i turizam Europskog parlamenta,održanoj dana 30. studenog 2020.

Željeznica je odgovorna za manje od 1 % emisija stakleničkih plinova u EU-u

„Ima nešto romantično u putovanju noćnim vlakom. Radi se o nostalgiji za prošlošću. Jako je udobno, imaš vremena za čitanje ili razgovor sa suputnicima.” - kazala je putnica Liesbet Vandenbroek.

Godinama im je padala popularnost, ali noćni se vlakovi vraćaju i imaju važnu ulogu u postizanju klimatske neutralnosti do 2050. godine. Za postizanje ciljeva Europskog zelenog plana EU mora smanjiti 90 % emisija CO2 iz prometa. Europski parlament stoga je 2021. proglasio Europskom godinom željeznice, tijekom koje će se promicati održivo putovanje vlakom uz posebna događanja, rasprave i tematske aktivnosti.

„Prometni je sektor nažalost jedini sektor u kojem od 1990. godine nisu smanjene emisije ugljikovog dioksida. Želimo ponovno moći putovati u budućnosti, ali to moramo činiti na bolji, ekološkiji način." - izjavila je njemačka europarlamentarka Anna Deparnay-Grunenberg iz Kluba zastupnika Zelenih/Europskog slobodnog saveza.

Željeznica je, s druge strane, odgovorna za manje od 1 % emisija stakleničkih plinova u EU-u. Parlament želi da putnici budu bolje informirani o svojim pravima, a starije osobe i invalidi ne bi trebali biti izostavljeni. Poboljšanje pristupa vlakovima i povezanosti unutar europske željezničke mreže zastupnicima je prioritet.

„Znamo da 40 % građana živi i radi blizu pograničnih regija u europskom kontekstu. Želimo da Europa bude povezana u tim pograničnim regijama.” - poručila je Anna Deparnay-Grunenberg.

Promicanjem i modernizacijom europskih željezničkih mreža ne samo da će se pomoći zelenoj tranziciji, već će se i podržati znanje i iskustvo europskih inženjera.

Europski parlament / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Zbog ovih ćete stanica metroa poželjeti (ponovno) otputovati u Napulj

Radovi na izgradnji nove stanice Capodichino linije 1 napuljske podzemne željeznice privode se kraju. Stanica će od 2024. godine središte Napulja povezivati sa zračnom lukom, a godišnje će opsluživati ​​60 milijuna putnika. Punom parom radi se i na stanicama Centro Direzionale i Tribunale, koje bi trebale biti dovršene u roku od šest mjeseci.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER