Bečani i Bečanke gotovo svako drugo putovanje obavljaju biciklom ili pješice

Održiva mobilnost na bečki način

U Beču se i dalje trude biciklizam učiniti još privlačnijim za građane i poduzetnike pa se ove godine planira uvođenje subvencija u visini od 400 eura za kupovinu e-bicikala, odnosno 1000 eura za električne teretne bicikle.

Biciklizam i pješačenje su se potvrdili kao najbolji i najsigurniji oblik kretanja tijekom aktualne zdravstvene krize. U 2020. godini Bečani i Bečanke su čak 46 posto svojih svakodnevnih putovanja obavili biciklom ili pješice. Ovaj podatak potvrđen je u istraživanju izbora oblika prijevoza u 2020. godini, koje je proveo bečki javni prijevoznik Wiener Linien.

Rad od kuće, učenje na daljinu i općenito ograničenja kretanja imali su velik utjecaj na bečku (održivu) mobilnost. Osim što je javnom prijevozu ostalo vjerno više od milijun godišnjih pretplatnika, biciklizam i pješačenje su velikom broju građana omogućili slobodu i sigurnost kretanja.

Sve više Bečana i Bečanki na biciklima

Broj građana koji su prošle godine vozili bicikl, kao i sam udio putovanja koji je obavljen biciklom, također se značajno povećao. Automatski brojači prometa na bečkim ulicama dokazali su da je bicikli idealno prijevozno sredstvo u teškim vremenima krize pa je tako zabilježeno 12 posto više biciklista/ica u odnosu na 2019. godinu, dok se udio biciklizma povećao sa sedam na devet posto u 2020. godini.

Velik porast broja pješaka

Čak i prije krize koronavirusa, pješačenje je u Beču bio popularan način kretanja gradom, a zadovoljstvo pješačenjem izrazilo je 82 posto Bečana. No, pješačenje je tijekom 2020. godine odabrao još veći broj građana pa su stanovnici glavnog austrijskog grada prošle godine trećinu svojih putovanja obavili pješice, a njihov se udio povećao na 37 posto.

Beč je kao grad idealan za pješačenje na kratkim udaljenostima te se većina svakodnevnih poslova, poput odlaska u kupovinu, najčešće obavlja pješice. Tijekom krize koronavirusa Bečani su također provodili više vremena na otvorenom, u blizini mjesta stanovanja, što objašnjava velik udio korištenja pješačkih staza. Odlazak u šetnju bio je najbolja zabava u „korona“ godini, a Bečani su svoj grad otkrivali pješice više nego ikad prije.

Kao i 2019. godine, udio korištenja automobila bio je 27 posto. Javni prijevoz naglo je opao te se njegov udio s visokih 38 posto u 2019. godini smanjio na 27 posto.

Grad Beč nastavlja raditi na promicanju biciklizma i pješačenja. S jedne strane, ove su mjere itekako korisne za zaštitu klime, a s druge su strane biciklizam i pješačenje kao aktivni oblici kretanja vrlo važni za zdravlje građana. Kriza je tako imala i svoju dobru stranu: velik broj građana potaknula je na kretanje koje je važno za fizičko i mentalno zdravlje te ukazala na korisnost vožnje biciklom i pješačenja.

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Beč vs. Zagreb - Mobilnost u doba pandemije koronavirusa

Svaki rizik predstavlja i priliku, no čini se da su Zagreb i ostali hrvatski gradovi već propustili priliku svojim građanima/kama, prvenstveno pješacima i biciklistima, omogućiti sigurno kretanje te poštovanje mjera socijalnog distanciranja.

Čak šest od deset korisnika pariških biciklističkih staza su novi biciklisti

Pariška gradska uprava već je ranije najavila da će privremene biciklističke staze, izgrađene s ciljem rasterećenja javnog prijevoza tijekom aktualne zdravstvene krize, postati trajna biciklistička infrastruktura. Odluku podržava većina stanovnika francuskog glavnog grada, a posebno žene. Naime, ulaganja u širenje mreže biciklističkih staza posebno su potaknula velik porast broja biciklistica.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER