ÖBB-ov Nightjet nove generacije krenuo na svoje premijerno putovanje u Rim

S novim Nightjetom od sada je moguće putovati iz Beča i Münchena u Rim

Nova generacija noćnih vlakova Nightjet Austrijskih saveznih željeznica (ÖBB) započinje svoj put prema glavnom gradu Italije. Od 10. rujna 2024. novi vlak prometovat će na linijama Beč – Rim i München – Rim.

Povodom početka održavanja novih željezničkih linija, premijerni vlak su na Glavnom kolodvoru u Beču u ponedjeljak navečer svečano ispratili Leonore Gewessler, austrijska ministrica za zaštitu klime, okoliš, energiju, mobilnost, inovacije i tehnologiju, bečki gradski vijećnik Peter Hanke, predstavnik Europske komisije u Beču Christian Wigand, talijanski veleposlanik Giovanni Pugliese i izvršni direktor ÖBB-a Andreas Matthä.

„Putovati vlakom znači štititi klimu što posebno vrijedi za noćne vlakove. Večernji polazak vlaka iz Beča i buđenje sljedećeg jutra u Rimu ne omogućuje samo praktično i udobno putovanje, posebice novom generacijom Nightjeta, već je i važan doprinos ekološki prihvatljivoj mobilnosti. Uvjerena sam da kratke i srednje relacije u Europi pripadaju vlakovima“, kazala je austrijska ministrica za zaštitu klime Leonore Gewessler.

  • Ispraćaj premijernog Nightjet vlaka na Glavnom kolodvoru u Beču © ÖBB | Marek Knopp

„S novom generacijom Nightjeta, postali smo glavni igrači noćnog prometa vlakova u Europi. Novi vlak donosi veliki napredak u udobnosti i nudi puno više privatnosti za naše putnike. Jako smo zadovoljni što od sada ovim modernim vlakom možemo putovati od Beča i Münchena do Rima“, rekao je izvršni direktor ÖBB-a Andreas Matthä.

„Snažna europska željeznička mreža pomaže građanima doći od jedne do druge točke na brz, siguran i ekološki prihvatljiv način, a ÖBB Nightjet linije jedan su od najboljih primjera. EU ulaže velika sredstva u novu infrastrukturu i europski sustav kontrole vlakova, a Komisija također planira iznijeti prijedloge za lakše rezerviranje prekograničnih putovanja. Za nas je ÖBB važan partner za daljnji razvoj europske željezničke mreže“, rekao je predstavnik Europske komisije Christian Wigand.

„Noćni vlakovi doživljavaju pravu renesansu. To je vrlo važno za Beč jer se uvođenjem novih linija oživljavaju povijesne željezničke veze“, kazao je Peter Hanke, gradski vijećnik za gospodarstvo i turizam. „Mi smo europska prijestolnica noćnih vlakova i nijedna druga prijestolnica EU-a nema toliko veza noćnih vlakova kao Beč. S novim noćnim vlakom za Vječni Grad ne samo da povećavamo atraktivnost dvaju gradova kao odredišta za putovanja, već povezujemo i dvije gospodarske metropole koje su sada povezane na ekološki prihvatljiv način.“

„Italija je oduvijek bila omiljeno odredište za putovanja Austrijanaca, a svake godine sve više Talijana posjećuje austrijske gradove kako bi se divili kulturnoj baštini ove zemlje. Siguran sam da će novi Nightjet, zahvaljujući modernijoj i udobnijoj opremi, pridonijeti povećanju putovanja od Beča do Rima i obrnuto te ojačati već postojeću uspješnu suradnju s Trenitaliom“, rekao je talijanski veleposlanik u Beču Giovanni Pugliese.

  • Comfort Plus kabina s vlastitim sanitarnim prostorom © ÖBB | Harald Eisenberger

Cijene karata kreću se od 34,90 do 90,90 eura

Uz program „Sparschiene“, ÖBB ima vrlo povoljnu ponudu dostupnu za putnike Nightjet noćnih vlakova. Najjeftiniji način putovanja je rana rezervacija karata bilo da je riječ o samcima, parovima, obiteljima ili grupama putnika. Karte za relaciju Beč – Rim u vagonu sa sjedećim mjestima mogu se kupiti po cijeni od samo 34,90 eura po osobi i smjeru. Za obitelji ili grupne putnike, karte za odjeljak za četiri osobe dostupne su po cijeni od 54,90 eura, a po istoj cijeni dostupne su i nove mini kabine za samce. Za posebno visoku razinu udobnosti spavanja, mjesto u odjeljku Comfort Plus u spavaćem vagonu s još više prostora i privatnosti može se rezervirati po cijeni od 99,90 eura.

Karte za novu generaciju Nightjeta dostupne su online na stranicama nightjet.com i Tickets.oebb.at, ali i putem ÖBB aplikacije za pametne telefone, na šalterima ÖBB-a i u putničkim agencijama na željezničkim stanicama, kao i putem vanjskih prodajnih partnera.

  • Kabina za četiri osobe © ÖBB | Harald Eisenberger

Nova generacija Nightjet vlakova: više udobnosti, privatnosti i prostora

Sedmodijelni Nightjet vlakovi nove generacije sastoje se od dva vagona s multifunkcionalnim sjedalima, tri spavaća vagona s kabinama za četiri osobe i dva s luksuznijim kabinama. Maksimalni kapacitet jednog vlaka je 254 putnika. Multifunkcionalni vagoni općenito nude nove i poboljšane mogućnosti prijevoza: šest parkirnih mjesta za bicikle, kao i više prostora za prtljagu, dječja kolica i sportsku opremu.

Putnike će svakako razveseliti dodatne tehničke inovacije, poput besplatnog WiFi-ja s on-board portalom ÖBB Railnet night. Suvremeni sustav informiranja putnika integriran je u sve vagone i u svakom trenutku osigurava putnicima aktualne informacije o putovanju. Osim konvencionalne utičnice, tu su i mogućnosti punjenja raznih elektroničkih uređaja putem USB-a i indukcijskih punjača. Nova prozorska okna propusna za mobilne telefone poboljšavaju funkciju mreže i osiguravaju stabilniji prijem mobitela. Također, u odjeljcima postoji kontrolni zaslon s raznim praktičnim funkcijama, poput upravljanja rasvjetom ili servisnog poziva osoblju u vozilu. Osim toga, odjeljci su opremljeni elektroničkim pristupnim sustavom pomoću NFC kartica, a svi vagoni opremljeni su videonadzorom kako bi se dodatno povećao osjećaj sigurnosti.

 

  • Nightjet nove generacije © ÖBB | Harald Eisenberger

Prostrani odjeljak (Comfort Plus) s vlastitim sanitarnim prostorom (WC i odvojeni tuš) raspolaže s dva fiksna ležaja i može se rezervirati kao kupe za jednu ili dvije osobe. Dodatno udobno sjedalo nudi prostor za opušten rad, čitanje ili jelo tijekom putovanja. Spavaća kola raspolažu i Comfort odjeljcima za jednu ili dvije osobe s vlastitim sanitarnim prostorom (WC i tuš) te s dva fiksna ležaja na kat. Kao i luksuzniji odjeljci također raspolažu dodatnim sjedalom i prostorom za rad, čitanje ili jelo tijekom putovanja.

Mini kabina za samce novost je u Nightjet vlakovima i opremljena je ormarićima za cipele i ručnu prtljagu te kliznim sklopivim stolom za doručak s integriranim ogledalom. Putnicima je na raspolaganju i noćna lampa, pretinac za časopise i vješalica za odjeću.

 

  • Comfort Plus kabina s vlastitim sanitarnim prostorom (WC i odvojeni tuš) © ÖBB | Harald Eisenberger

Kabine za četiri osobe su suvremeni, optimizirani odjeljci za obitelji i grupne putnike, a raspolažu udobnim fiksnim krevetima bez sklopivog mehanizma te nude više prostora i privatnosti u odnosu na stariju generaciju noćnih vlakova. Novi vlakovi raspolažu i kabinama bez prepreka za dva korisnika invalidskih kolica i dvije osobe u pratnji, a u blizini se nalazi WC prilagođen osobama s invaliditetom.

Putnici koji se odluče rezervirati samo sjedalo također će udobno putovati zahvaljujući novim sjedalima sa sklopivim naslonima za ruke i naslonom za glavu duž cijele dužine za više privatnosti. Putnicima je na raspolaganju dovoljno prostora za odlaganje prtljage, dok su u sjedala ugrađena svjetla za čitanje i utičnice za punjenje mobitela i prijenosnih računala.

Stjepan Felber | Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Od sljedećeg tjedna München brzim Railjet vlakom povezan s Italijom

Putovanje vlakom od Njemačke do Italije trebalo bi biti brže i udobnije nego ikad prije zahvaljujući novim Railjet vlakovima Austrijskih saveznih željeznica (ÖBB). Redovita željeznička linija uspostavlja se od 8. travnja 2024., a predstavljena je na premijernom putovanju za političke čelnike, predstavnike gradova, partnera i medija u petak 5. travnja.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER