Od sljedećeg tjedna München brzim Railjet vlakom povezan s Italijom

Novi Railjet vlakovi Austrijskih saveznih željeznica (ÖBB) od ponedjeljka će s najvećom brzinom do 230 kilometara na sat voziti iz Münchena preko Innsbrucka, prijevoja Brenner i Bolzana do Verone i Bologne

Putovanje vlakom od Njemačke do Italije trebalo bi biti brže i udobnije nego ikad prije zahvaljujući novim Railjet vlakovima Austrijskih saveznih željeznica (ÖBB). Redovita željeznička linija uspostavlja se od 8. travnja 2024., a predstavljena je na premijernom putovanju za političke čelnike, predstavnike gradova, partnera i medija u petak 5. travnja.

Prvi brzi Railjet vlakovi nove generacije počinju prometovati iz Münchena preko Innsbrucka i prijevoja Brenner do Bolzana (Bozena), Verone i Bologne u ponedjeljak 8. travnja, a uz više prostora i udobnosti te najveću brzinu do 230 kilometara na sat omogućuju posve novo iskustvo brzog i ugodnog putovanja.

Na premijernom putovanju ovog petka, 5. travnja, Austrijske savezne željeznice (ÖBB) su političkim čelnicima te predstavnicima partnera i medija u Münchenu, Innsbrucku i Bolzanu predstavile svoj novi vodeći vlak za prijevoz na velike udaljenosti.

  • Premijerno putovanje Railjet vlaka nove generacije - Bolzano (Bozen) © ÖBB | Marek Knopp

„S obzirom na to da sve više ljudi putuje vlakom želimo im omogućiti što udobnije putovanje i povećavamo broj suvremenih vlakova. Osobito veliko zanimanje vlada za vezu između Münchena i sjeverne Italije i izuzetno sam zadovoljan što našim putnicima možemo ponuditi više udobnosti i prvoklasno iskustvo putovanja. Novi Railjet vlakovi su rezultat našeg rekordnog investicijskog programa kojim do 2030. godine u nove vlakove ulažemo 6,1 milijardu eura.” – kazao je izvršni direktor ÖBB-a Andreas Matthä.

  • Udobna sjedala u ekonomskoj klasi © ÖBB | Harald Eisenberger

Impresivne prednosti nove generacije Railjet vlakova

Railjet vlak nove generacije odlikuje se visokokvalitetnom izradom te suvremenim i udobnim interijerom. Novorazvijena, individualno podesiva udobna sjedala nude više privatnosti zahvaljujući zatvorenom dizajnu naslona, a svako raspolaže s dva sklopiva stolića, osloncima za noge, integriranim svjetlima za čitanje, USB utičnicama i induktivnim stanicama za punjenje pametnih telefona i tableta. Novost je i mogućnost odlaganja prtljage izravno ispod sjedala, iako na početku vagona postoje i prostrane police s bravama za prtljagu s opcijama zaključavanja putem NFC-a ili PIN koda.

Putnici koji u Italiju budu putovali novim Railjet vlakovima moći će birati između sjedala u ekonomskoj, prvoj i poslovnoj klasi. U ekonomskoj klasi na raspolaganju im je ukupno 430 od ukupno 532 sjedala u vlaku, no sva su udobna i višestruko podesiva. Sjedala u prvoj i poslovnoj klasi ipak su izrađena od kože i pravog drva.

 

  • Ekonomska i prva klasa Railjet vlaka © ÖBB | Harald Eisenberger

Popularni odjeljci sada su ponovno dostupni za obitelji i grupne putnike, kako u ekonomskoj klasi sa šest sjedala, tako i u poslovnoj s četiri sjedala. Prostrana obiteljska zona nudi prostor za zajedničke aktivnosti i igre tijekom putovanja, dok namjenski tihi prostori osiguravaju nesmetano putovanje u ekonomskoj klasi i prvoj klasi. Putovanje novim vlakom bez prepreka olakšano je niskopodnim dizajnom, a u sedam od ukupno devet vagona nalaze se po tri mjesta za osobe u invalidskim kolicima, kao i poboljšane taktilne oznake visokog kontrasta.

 

  • © ÖBB | Harald Eisenberger

Višenamjenski vagoni raspolažu i sa šest biciklističkih mjesta na biciklističkoj rampi i jednim za skije i snowboard daske. Bicikle više ne treba podizati zahvaljujući omčama za pričvršćivanje, što je također važno poboljšanje novog vlaka, posebno za električne bicikle.

Novi vlak ističe se i suvremenim vagon-restoranom s mogućnošću sjedenja za stolom ili na barskim stolicama tik do prozora. Putnicima su na raspolaganju i catering zone s automatima za grickalice, hladna pića i tople napitke.

  • Vagon-restoran Railjet vlaka © ÖBB | Harald Eisenberger

Oduševljenje na predstavljanju u Innsbrucku

„Od djetinjstva su me fascinirali vlakovi i željeznica te sam čak htio postati strojovođa. Kao vicekancelar, zadržao sam tu strast prema željeznici i želio bih zahvaliti svima koji svakodnevno rade na proširenju naših željezničkih linija i daljnjem razvoju naših vlakova kako bi klimatski prihvatljiva putovanja bila još udobnija. Također veliko hvala svima koji puno putuju vlakom jer time štite klimu, a od toga će koristi imati i naša djeca i unuci koja će putovati sljedećim generacijama Railjeta.“ – izjavio je vicekancelar Republike Austrije Werner Kogler na predstavljanju novog vlaka u Innsbrucku.

„Regija Tirol jako je opterećena cestovnim prometom i stoga imamo velika očekivanja od željeznice, ali dajemo i veliku podršku širenju željezničkih usluga. Prijevoz robe, lokalni prijevoz putnika i prekogranična mobilnost od velike su nam važnosti. Zato sam kao guverner vrlo zadovoljan što su, nakon proširenja lokalnih prometnih kapaciteta, sada vidljiva poboljšanja u vezi s Južnim Tirolom. ÖBB će i u budućnosti biti važan i pouzdan partner naše regije.” – kazao je guverner Tirola Anton Mattle.

  • Slijeva nadesno: Georg Willi, René Zumtobel, Anton Mattle, Andreas Matthä i Werner Kogler © ÖBB | Marek Knopp

„Za poticanje klimatski prihvatljivog putovanja vlakom ne trebamo samo jednostavne mogućnosti rezerviranja, brze i česte veze, već i dobro opremljene, moderne vlakove. Novi Railjet nudi udobnost na najvišoj razini i veliku prednost u odnosu na prometne gužve i stres u automobilskom prometu. Poboljšanje putovanja naših gostiju na odmor u Tirol bitan je faktor u smanjenju prometa u našoj zemlji.” – rekao je državni vijećnik René Zumtobel.

„Ekološki prihvatljiva mobilnost je izuzetno važna i zato sretan zbog svakog poboljšanja željeznice. Sve više ljudi odlučuje se za putovanje vlakom na odmor ili na poslovna putovanja. Što je ponuda atraktivnija i raznovrsnija, tim bolje. ÖBB je u Tirolu pouzdan partner putnika i okoliša.” – izjavio je gradonačelnik Innsbrucka Georg Willi.

Tehničke karakteristike nove generacije Railjeta

Devetodijelna garnitura vlakova ima ukupan kapacitet 532 sjedećih mjesta, a vlak postiže najveću brzinu od 230 km/h. Nova prozorska stakla omogućuju bolju propusnost i kvalitetniji signal za mobitele, a putnicima je na raspolaganju i ÖBB Railnet uz besplatan WiFi.

Novi vlakovi opremljeni su i suvremenim sustavom informiranja putnika s informacijama na monitorima u stvarnom vremenu, automatskom klimatizacijom i videonadzorom. Ambijentalna rasvjeta s regulacijom rasvjete prilagođena je dobu dana.

  • Railjet vlak na bečkom Glavnom kolodvoru (Wien Hauptbahnhof) © ÖBB | Harald Eisenberger

Railjet flota nastavlja se širiti

Prvi Railjet vlakovi proizvođača Siemens Mobility prometovat će preko prijevoja Brenner od ponedjeljka 8. travnja 2024. godine. Liniju će trenutačno održavati dvije garniture vlaka, a svih osam zasad naručenih novih vlakova trebalo bi biti isporučeno do jeseni ove godine. Međutim, ÖBB je već naručio dodatnih 19 Railjet vlakova nove generacije u vrijednosti od 405 milijuna eura. To znači da će do jeseni 2028. ÖBB raspolagati s ukupno 27 ultramodernih vlakova, a jedan dio njih koristit će se i u južnom dijelu Austrije.

Stjepan Felber | Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER